Stadstur

Igår for jag och Peter in till stan när han kom hem från jobbet. Nora fick vara hos Saga och Vanna lämnade vi till Maidie och moffa, så vi fick vara helt själva...!
Kände att vi var tvungna att börja kolla på ringar, hyrkläder, kolla priser på håruppsättning och lite annat stök. Så nu har vi börjat i nån ände iallafall. Men jag tror att jag kommer att försöka hitta mej en klänning på Blocket att köpa.... Från 3500 spänn kostar det att hyra en brudklänning!!! Waaaay to expensive om ni frågar mej.... Kan köpa en på blocket för en tusing, femtonhundra med lite tur. Fast man ska ju hitta nån man vill ha åxå... I rätt storlek helst...! Det är ju där det kan falera förstås....

Ringar är ju inte heller billigt...

Tror att vi kommer att spräcka vår budget ganska rejält innan allt är klart...!!

Vi kommer nog att göra så att vi behåller våra gamla förlovningsringar, skickar iväg dom på utknackning (i mitt fall) och uppfräschning bara. Och så köper vi en vigselring till mej bara. Peter får bli utan... Sen om nåt år så byter vi ut våra gamla förlovningsringar mot nya, lite kraftigare och rejälare.... Dom vi har nu är ganska tunna. Med andra ord så var dom ganska billiga åxå... Peter tycker inte alls om sin, så då kom vi på att vi gör så. Expediten på guldaffären vi var på sa att det var otroooligt vanligt att man gjorde så i samband med att man köper vigselringar, så att det blir riktigt fint och påkostat...!!  Men eftersom pengarna rullar till så mycket annat åxå i samband med ett bröllop så gör vi om sagt det om ett år eller så.

Idag är det skolavslutning. Peter tog med sej Nora på jobbet idag.... Dom skulle först vara i kyrkan och sen var det bara fika på skolan tror jag. Nora var så förväntansfull... Fick ha på sej en fin klänning och pippilotter i håret. Som pricken över I-et tog jag och la på lite glitter-eyeliner på ögonlocken... Hon blev sååå fin!
När dom kommer hem sen så tror jag banne mej att jag ska fara in till stan alldeles själv faktiskt... Måste inhandla en hel del nya kläder känns det som. Sommarkläder. Mitt klädkonto är inte direkt Sveriges största kan jag avslöja.... Äh, vi får se hur jag gör, jag kanske har tappat lusten till det innan dom har kommit hem igen...!

Skulle behöva städa åxå....

Hmmmm...

Ska börja med en stor kopp kaffe iallafall. Sen får vi se vad som händer.

/U.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Vi har också varit in till stan o shoppat lite idag.Sommarkläder till barna o faktiskt en fin sommarklänning på Indiska till mig. Sen var jag in på banken o satte in pengarna för cykeln på ditt konto! Det gick med andra ord en jävla massa pengar i dag! Trevlig helg!

2008-06-13 @ 14:48:43
Postat av: Helen

Javisst är det dags för lite mer sommarvarmt nu igen. Lätt att bli otålig när vi hade ett par riktiga sommarveckor så pass tidigt. Vill ha meeeer!



Har precis kikat förbi och tagit del av lite bröllopsbestyr. Kul! Gratulerar så här i förskott!

2008-06-13 @ 14:53:29
URL: http://helensvardag.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Tackar, tackar!!! Ska snart bränna dom pengarna på en brudklänning, om allt går som jag har tänkt..!!

2008-06-13 @ 14:54:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0