Näbbtyg...

Nu ikväll har jag tränat styrka. Värmde upp innan genom att springa ett varv på spåret, knappa två kilometer... Det kändes jäkligt bra faktiskt!

Idag tog jag med mej ungarna och Maidie och for in till stan. Vi skulle kolla lite tyg till näbbklänningarna. Det gick jättebra, vi hittade två fina tyger.... Ett slätt tyg i Off-white som ska vara till själva kjoldelen och ett annat i samma färg men ett litet annat material, med glittrande paljetter på som ska vara till själva livet. Jag är inte så bra på tyger och sånt som ni kanske märker.... Men det är ju tur att Maidie är en fena på allt som har med sömnad och handarbete och göra..!! Ska tillbaka på samma affär till helgen tror jag, tillsammans med mina systrar så dom får välja vilket tyg dom vill ha i sina respektive tärnklänningar. Maidie har även tagit på sej att sy upp dom ser ni... Vilken klippa va..!! Det enda hon inte vill ta på sej, det är att sy en brudklänning till mej. Och det får man ju förstå... Där gick gränsen tyckte hon!=)

Efter tygköpet gick vi och köpte oss en varsin mjukglass som vi inmundigade i solskenet. Gött! Vanna låg och sov i vagnen så hon bidde utan...!
Vi premiäråt förresten på "Max" idag... Mmmmm... det var väldans mumsigt må jag säga! Där kommer vi nog käka fler gånger, om jag säger så...!!

Nepp, nu skriker magen på kvällsfika...

Gokväll.

/U.

Kommentarer
Postat av: Nenna

Jag kan skvallra att näbbkäningarna börjar ta form... Var hos Mamsen igår...

Lycka till med bröloppsbestyren!

2008-06-03 @ 12:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0