Tandläkarbesök och bäbisar

I morse lämnade jag barnen till Maidie vid nio ungefär. Hade ett besök hos tandläkarn inbokat... Var lite smånervös faktiskt, det var två år sedan jag var iväg senast, och på två år kan det ju hända en hel del...!

Men det gick över förväntan faktiskt. Inga hål som behövde lagas, däremot så var det en gammal lagning som det stack ut en grej på som skulle slipas ner... Så det blir ytterligare ett besök ändå. Det är inte direkt billigt att gå till tandläkaren, 528 spänn kostar en undersökning bara, hos en tandhygienist. Man önskar ju nästan att man hade haft åtminstone liiite tandsten, som hon hade kunnat karvat bort.... Så hade man ju fått lite mer för pengarna iallafall, men icke då...!!
Fast dyrt och dyrt förresten, vad kostar det när man ska klippa sej och färga håret då...?! Och det gör man dessutom flera gånger per år. Nä, tänderna ska man inte snåla in på, man vill ju helst ha kvar dom ända till the bitter end, so to speak.

Idag har vi äntligen varit ner och hälsat på Emmagranne och fått sett underverket Ida som föddes i mitten på december. Barnen har ju varit sjuka i omgångar nu en lång period, men nu när dom äntligen är friska så passade vi på. En gammal klasskompis till Emma och Martina var åxå där med sin lilla bäbis, född i november.... Man blir ju faktiskt nästan lite sugen på en liten till, när man ser dom. Det är ju sååå mysigt med bäbisar på nåt sätt. Men vi väntar några år till innan vi eventuellt försöker oss på en tredje.... Vem vet, om några år så kanske man inte vill ha flera heller! Tror inte man kan bestämma sånt så långt i förväg, men just nu vill jag inte bli gravid igen iallafall. Får som sagt se om några år...!

Nu ska jag börja med maten. Älgköttgryta blir det, ska få puttra på länge på spisen så det är bäst jag sätter igång!

Tja!

/U.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0