Rocky road och Fajitas

Ni vet dom där supergoda godisarna som jag gjorde till jul, Rocky Road.
Jag kan inte äta dom längre, upptäckte jag igår... Tycker dom är jätteäckliga och börjar att må illa så fort jag kände smaken. Anledning.... Magsjukan jag hade dagen innan nyårsafton! Jag och Nora åt nämligen några stycken på eftermiddan, precis när jag börjat känna att allt inte stod riktigt rätt till i magen. Så nu förknippar väl min kropp Rocky road med att spy... Och det är ju bara bra egentligen, jag skulle ha knulat i mej lite annat åxå som tex, dillchips, ostbågar, kladdkakka med grädde och all sorts choklad, så kanske jag aldrig mer skulle bli sugen på just dom grejerna. Skulle gå lättare att gå ner i vikt då kanske...?! Fast jag ska inte klaga, det går så bra ändå, har nog lyckats att gå ner ett par kilo iallafall sen senaste vägningen (för snart en månad sen) men med tanke på att det varit jul så är det jävligt bra ändå, tycker jag iallafall!

Ikväll så ska jag och Peter äta en romantisk middag för två, har vi tänkt... Tänkte vänta med att äta tills iallafall Vanna har somnat för kvällen, Nora kan vi nog inte vänta ut så hon får väl sitta med kan jag tro. Fajitas eller Tagliatelle/räk gratäng blir det, har inte riktigt bestämt vad vi är sugna på. Lutar kanske åt Fajitas.... Passar bra på en fredagkväll, eller hur..!

Nu ska jag gå och göra barnen sällskap. Dom sitter i vårat sovrum och tittar på Astrid Lindgrens jul, Nora i våran säng och Vanna sitter i sin spjälsäng... Det funkar rätt bra faktiskt, dom är nöjda båda två.

Goddag.

/U.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0