Lördag

Hoppsan, nu var det ett tag sen jag skrev...

I går var jag och Peter på bio. Det händer väl ungefär en gång per år och varje gång säger vi -det här borde vi göra oftare... Men så blir det ju aldrig. Men en gång är ju bättre än ingen gång iallafall...!!!
I vilket fall så såg vi  "Arn"... En mycket bra och sevärd film. Både jag och sambon satt som förhäxade nästan, hela filmen igenom. En riktig storfilm var det , som kändes väldigt osvensk... Kanske var för att dom pratade mycket utrikiska hela filmen igenom. Kanske.

Idag var jag och storasyster Veronica in till stan en sväng. Jag hade ett presentkort på HM som jag kände för att spendera upp... Köpte lite skönhetspryttlar för hela slanten, hittade inga kläder att lägga pengarna på. När vi var på stan så ringde Pia grannen och undrade om inte vi ville komma ner till dom på middag senare på kvällen.  Det tackade man ju inte nej till direkt... Finns det nåt bättre än att bli bjuden på middag hos goda vänner..?! Tror inte det. Så det är där vi har spenderat kvällen. Dom bjöd på kött och potatisgratäng. Dom hade fått en raklett i julklapp, så det var den dom invigde! Jag och Pia delade en flarra rött och det bjöds på likör till kaffet så jag känner mej lite slirig faktiskt... Det var så roligt för Nora och Nils lekte så otroligt bra tillsammans hela kvällen. Vi märkte knappt av dom på hela tiden, dom lekte doktor (väldigt oskyldigt förstås) inne på Nils rum mest hela kvällen. Vanna och Lars försökte vi få att sova, men det gick ju inte så bra, så tillslut så satt dom i resesängen som Vanna fått låna och lekte tillsammans båda två... Dom var så söta! Tyvärr så glömde jag kameran nere hos Pia och Björn, så jag får lägga in bilderna i morgon.

Ja, nu är vi hemma iallafall. Vanna somnade omgående när vi kom hem men Nora är fortfarande uppe, hon somnade till en sväng men vaknade efter en kvart ungefär av att hon hostade tills hon kräktes... Båda barnen har fått en ganska så rejäl slemhosta. Inte så kul. Nora har ganska så lätt för att spy dessutom, så det gäller att ha hinken redo...!!=(

Nä, nu måste jag se till att Nora får gå och lägga sej i sängen igen, (för tillfället så håller hon på att bädda för sej och Skrållandockan, här inne på kontoret..!) Så vi hörs i morgon.

Gonatt!

/U.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0