Kvällsbestyr

Peter for iväg på nån skidträning som Anders Södergren höll i nu ikväll. Så här sitter man einsommen....

Ungarna ligger i sina sängar och sover, ja inte Nora kanske, men hon ligger iallafall! Hade ett väldans bestyr med att hålla henne vaken i eftermiddags. Fick tillslut "våldsbusa" med henne för hon var på ett rasande dåligt humör när jag puttande försökte väcka henne hela tiden. Som tur var så kom Peter hem strax efter... Då blir hon alltid glad!

Nu ikväll så har båda barnen badat. Jag brukar göra som så att Nora får bada i badkaret samtidigt som Vanna badar i baljan som samtidigt står i själva badkaret.... Alltså dom får bada tillsammans men ändå inte. Hängde ni med..?! Kruxet är bara det att Nora vill alltid ha badskum i sitt vatten.... Det tycker tydligen Vanna är jättegott. Så då sträcker hon sej över kanten på sin balja och "slevar" i sej skummet. Hon smaskar som bara den och verkar alltså helt seriöst tycka att det är jättesmaskigt! Det är ju nåt slags barnbadskum så det kan väl inte vara jättefarligt, antar jag...! Hoppas inte det iallafall.

Sen kom jag på att jag skulle baka Scones till kvällsfika. Nora och Vanna lekte så bra med varandra under tiden så jag blev nästan tårögd. Sen blev jag nästan tårögd igen när jag skulle ta fram plåtarna ur lådan under ugnen.... Och den hade fastnat! Ni vet när en plåt har hamnat på sniskan och liksom hakar i så att det tar stopp när man ska dra ut luckan. Det var precis så pass att jag fick in en träslev, så jag kunde lirka och pilla lite (mycket) så den lossnade tillslut. Många sköna svordomar hade vid det laget nått mina små barns söta öron. Tur dom är härdade. Stackars barn.

Men dom fick iallafall goda, nybakade, varma scones till kvällsfika! Mycket uppskattat av matvraket Vanna, något mindre uppskattat av lilla fröken fågelunge, Nora....! Men lite åt hon iallafall.

Nu ska jag börja lyssna på "Tyskungen" som är fortsättningen på "Olycksfågeln" av Camilla Läckberg. Lyssnade klart på den i morse. Superbra var den! Hoppas att den här är lika bra. Eller bättre...

Skön kväll på er alla.... Okända vänner!=)

/U.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0