Fredag

Idag har jag städat för fulla muggar.... Så nu är det så där härligt och underbart här hemma igen!
Det är ganska otroligt vad stökigt det kan bli på bara en vecka...!!

På eftermiddagen idag så tog jag , Martina och barnen en liten sparktur till moffa och Maidie. Konstigt det där, förresten, att pappa bara får heta moffa nuförtiden... Säger nästan aldrig pappa och Maidie längre... ja, ja nog om det. När vi kom hem vid femtiden så hade Peter kommit hem och middagen var nästan klar. Laxfilé i ugn med klyftpotatis.... Mums fillibabba var det, för att använda ett gammalt klassiskt uttryck! Det var bara ett glas kallt, vitt vin som saknades kände vi, men man kan ju inte få allt här i världen..!

Vanna sov bara en gång idag, på förmiddagen så hon var såååå trött och gnällig efter fredagsbadet, så henne la vi redan strax före halvsju... Hon sög i sej vällingen och somnade ca trettio sekunder efter det!!
 Satt förresten ock kikade på lite gamla kort igår. Bla från när Nora var ett år.... och jäklar vad dom är lika varandra, våra prinsessor. Eller vad tycker ni...?!

        

Jag blir nästan lite osäker själv men det är Nora på nr. 1 och 3.... och Vanna då på dom andra förstås!

Just nu så ligger Peter och läser "Lillebror och Nalle" för Nora. Hon fick den av moster Veronica i julklapp... En underbar barnbok, inte så många bilder men väldigt fängslande och roliga små berättelser om lillebror. Absolut ett tips för en treåring... Passar säkert även lite äldre barn, tror jag.

Nu ska man väl kika på Lets Dance kan jag tro... Känner mej inte så värst intresserad men liiite underhållande är det ju allt. Och lite pinsamt åxå förstås...!!

Ha en trevlig fredagkväll på er!

/U.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0