Första januari 2008

Nyårsaftonen blev lugn och trevlig.

Min syster Veronica och hennes sambo Arne kom som sagt hit till oss och firade, trots min magsjuka som fortfarande smittar...! Vi åt gott, fondue med älgfilé, lite olika grönsaker och fyra(!) olika sorters såser. Till det hederliga gamla strips såklart! Det var väldigt gott... Kändes lite trist bara att man inte kunde äta så mycket som man egentligen ville, magen sa ifrån litegrann. Hade åxå en ganska så ihållande huvudvärk hela kvällen, skulle väl kanske inte druckit rödvin till maten... Men det nästan krävs ju det när man fonduear, eller hur?!

Efter vi ätit så spelade vi spelet som dom införskaffat. Ett playstationspel där man deltar i ett frågeprogram, quiz-nånting hette det, tror jag..! Jättekul faktiskt. Peter vann båda omgångarna vi körde, mindre kul.

Sen var det efterrätt.

Fram till tolvslaget så spelade vi ett "vanligt" spel, "Kampen mellan kvinna och man". Ett roligt spel där den vanligaste frasen man hör är - Äh, faan va lätta fråger ni får då...!!!

Sen var det skål i mousserande vin och ut för att titta på fyrverkerier såklart, detta vansinniga slöseri med pengar och miljö, som jag hoppas att dom totalförbjuder snart... Men okej då, lite fint e det ju.

Sen avslutade vi kvällen med ett oavslutat parti poängpoker... Jag blev så supertrött och less på min huvudvärk så jag gick och la mej vid halvtvå ungefär. Veronica la sej åxå men karlarna satt uppe nån timma till och snackade skidor...

        
Hmmm. Det var ganska fint dukat från början men... Vanna fick vara med under middan!

image280
Rolig bild va...?! Jag håller på att gå upp i rök! Fonduegrytan stog mellan mej och mästerfotografen Peter....

     
Kul på mobilen! Peter njuter verkligen av min närvaro... Eller sover han..?!!


Caaards.

OCH NU KOMMER EN AV DOM ROLIGASTE OCH MEST MISSLYCKADE BILDER JAG SETT PÅ LÄNGE....

image285
...Tycker jag iallafall...! Spana in syrrans näsa och framförallt mun...  Vi skrattade så vi grina när vi såg denna bild.

Då blev den här lite bättre!

image286
Ja, det var i korthet våran nyårsafton. Arne och Veronica sov över här. Idag har vi inte gjort mycket, kollat på skidor såklart, när det gick så bra för Charlotte Kalla... Vilken superbrud!!!
På eftermiddagen så for vi och hämtade hem lilla Nora och svärmor bjöd på god mat!

Nu blir det natti natti från mej.

/U.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0