Försäkringskassan...=(

Det har visst blivit nåt strul med mina pengar....

Jag har fortfarande inte fått några pengar för december. Jag hade slut på mina dagar så Peter beställde hem en blankett för att föra över sina dagar till mej, detta gjorde han kanske den 18-e december, så det var ju i tid tyckte jag... Men tydligen inte.

Testade att ringa försäkringsakassan igår för att höra vad problemet är, men det gick inte att komma fram -"Var god försök igen senare". Vilket jag gjorde ända tills telefontiden (13.00) var slut. Kvart i ett idag kom jag på att jag skulle ringa igen...  Då var det telefonkö... Plats nummer 27 hamnade jag på!!
Klockan var naturligtvis någon minut efter ett när jag äntligen kopplades till en telefonist. Jag förklarade mitt ärende och hon sa att det troligtvis berodde på att vi var lite sena in med blanketten för överlåtelse av dagar, men hon skulle testa att koppla mej vidare till Göteborg, där föräldrapenningen sitter, trots att telefontiden var över. Tack och hej. Sen blev det alldeles tyst i luren.... Och så plötsligt var jag tillbaka till den där första mansrösten, ni vet han som säger - "Ni kan välja ett av tre följande alternativ, ett för självbetjäning, två... osv..."! Jaha, då var det bara till att lägga på då, med oförrättat ärende. Skit på en brödbit. På et igen i morgon då, ska försöka att komma ihåg att ringa lite tidigare bara så kanske det går bättre!

Vanna tog sina första riktiga steg igår förresten. Säkert fyra stycken innan hon fegade ur och satte sej ner! Idag har vi fortsatt att öva och hon tycker det är sååå kul, skrattar och knickrar som bara den. Hon blir ju elva månader nu den tionde januari, så hon är någon månad tidigare att gå om man jämför med Nora som väntade någon vecka efter ettårsdagen innan hon visade sina färdigheter!

Det är fortfarande förkylt här hemma. Nora hostar så hon nästan kräks varje kväll precis när hon somnat och efteråt vill hon inte somna om. Både i förrgår och igårkväll så var hon vaken till ungefär halvelva, detta gör i sin tur att vi sover alldeles för länge på morgonen... Vanna kan ju vakna och sitta och leka i sin säng, men om ingen tar upp henne så somnar hon i regel bara om, lättsamma unge..!!
Får hoppas på en bättre kväll i kväll.

Tänkte lägga in några bilder sen ihelgen men det funkar visst inte riktigt. Får testa igen senare.

Hörs!

/U.

Kommentarer
Postat av: sandra

hittade hit....de är så många som har strul me försäkringskassan.....trist att de ska behöva bli så,pengar behöver man ju när man har barn.....///sandra

2008-01-08 @ 19:36:28
URL: http://sahabloggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0