Varma mackor och kakor

Idag fick vi besök på förmiddagen. Det var Malin Cooper som hade en ledig dag och kom till oss och hälsade på. Mycket roligt att få lite oväntat besök sådär... Eller oväntat och oväntat förresten, hon hade ju ringt på morgonen och "förvarnat".... Vi drack kaffe och åt lite glass och pratade förstås..!

När hon farit så klädde vi på oss och gick ut i det vackra vädret. Skottade som en galning medan barnen lekte i snödrivorna, ja Nora lekte och Vanna kröp runt och åt snö... Hon har inte riktigt lärt sej att gå ute än, i full vintermundering, men det kommer nog snart. Inne har hon ju knatat i ett par veckor nu, snabbare och snabbare går det! Efter snöskottningen gick vi ner till Martina och åt mellis, hon hade gjort varma mackor. Nora tyckte det var jätteäckligt förstås, och åt bara en enda tugga. Vanna däremot tyckte det var supersmaskigt och åt nästan en hel... Dubbelmacka alltså..!! Vårat lilla matvrak.

Har bakat två sorter till kalaset nu. Minttoppar och snoddas... eller kärleksmums... eller mockarutor eller vad ni väljer att kalla dom. Tror att jag ska testa på att baka smörringar nu ikväll. Peters mormor brukar alltid ha dom på kakfatet och dom är ju såååå goda, men själv har jag aldrig bakat dom. Får se om jag har ork och lust att göra det nu ikväll eller om jag gör det i måra istället.

Tog lite bilder på barna igår. 

Mina fina flickor.....

   

       

Snart e det helg...

Längtar.

/U.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0