Vannas tur...

Japp, inatt klockan två var det Vannas tur att börja spy.

Sen har hon spytt ungefär var fyrtionde minut hela natten till klockan åtta i morse....! Sen dess har hon inte spytt... Tänkte jag skriva men alldeles nyss fick jag springa iväg och försöka fånga upp ytterligare en omgång. Har en gammal glassbytta som man får försöka trixa in framför munnen på henne när man hör att det är dax, men det är jävligt svårt... Oftast hinner man ju inte i tid, så inte nu heller men jag hann få henne ur sängen så det bara blev på golvet.

Hon har även hon fått sprackaralla (finare ord för världens äckligaste ord: diarré) naturligtvis, så det känns som att man har både bajs och kräks överallt.... Kör för tillfället en full tvättmaskin med handdukar, sängkläder, pyjamasar och så ytterligare lite handdukar... Klarar jag mej ifrån att bli smittad av denna elakartade magsjuka, så skulle det kännas som ett litet under faktiskt!

Nora har inte spytt sen igår förmiddag men hon äter inget och har fortfarande rajbaj (finare ord för världens äckligaste ord: diarré) så frisk kan man inte gärna kalla henne än...!

Nä, nu ska jag servera Nora en skvätt Alvedon och bädda ner henne i soffan.

Tja!

/U.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0