Tillbaka till verkligheten

Ja, då har man jobbat premiärdagen då... Första sedan december -06, fick ju havandeskapspenning två månader innan Vanna beräknades anlända.

Det var en otroligt härlig känsla i morse faktiskt, att få stiga upp när klockan ringde och fara till sitt arbete. Att få känna sej behövd på ett annat sätt, inte bara i sin roll som mamma. Dagen gick så himla fort bara... Började med att packa lite GI-bröd, sen efter det så var det semlor för hela slanten som gällde. Skära lock, lägga mandelmassa, spritsa grädde, lägga på locken igen, pudra med florsocker och sedan packa dom två och två i kartong och ner i backen. Kommer nog att drömma om semlor inatt kan jag tänka mej! I morgon blir det tusen gånger värre dock, mera alltså... Ska börja i morgon eftermiddag när Peter har kommit hem ifrån jobbet, sen jobbar jag så länge det behövs, en bra bit in på natten kan jag tänka mej. Går ju bra när man vet att det bara är för en dag, får väl ta att jag kommer att vara trött som ett as på tisdag när ungarna vaknar.

Ska prova att komma ihåg att ta med kameran i morgon så ska ni få se hur det ser ut när man gör måååånga tusen semlor. En exklusiv tjuvtitt i ett bageri ska ni få... det är inte alla förunnat kan jag tala om! Bara jag kommer ihåg att ta med kameran så....!=)

Nora sitter nu som paralyserad och tittar på "Ronja Rövardotter" på barnprogrammen. Hon har tjatat ända sedan förra söndagen att hon ska se på Ronja... Tror att vi ska ta och köpa hem den filmen, den verkar ju gå hem hos min treåring. Vanna har jag nyss slängt i säng. Hon var så grinig så vi får se om hon somnar eller om hon blir ännu mera förbannad!

Nu ska jag göra Nora sällskap framför TV-n... Jag diggar åxå Ronja...!

/U.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Jag kan meddela alla Ulricas läsare att det är i MIN blogg ni FÖRST får den EXKLUSIVA tjuvtitten i ett bageri, dagen före semeldagen! Jag ska jobba på dagen =bilder på kvällen....HA!! Ledsen Ulrica, men det gäller att vara FÖRST med sådana här stora grejer!

2008-02-03 @ 21:18:36
URL: http://liam07.blogg.se
Postat av: Ulrica

Skitstövel!!

2008-02-03 @ 21:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0