Tandläkarn

Idag har jag varit till tandläkaren.

Sist när jag var på undersökningen så upptäckte dom att det var en liten utskjutande "grej" på en gammal lagning, som i sin tur alltså gjort det svårt att komma ner med tandtråd mellan tänderna. Alltså ett misstag från tandläkaren som lagade den tanden...! Det misstaget har gjort att det hade bildats ett litet hål på tanden bredvid, långt ner på tanden visade det sej idag när dom skulle fixa till den gamla lagningen. Typiskt!
Frågade direkt om det var meningen att jag skulle behöva betala för "misstaget" från den andra tandläkaren.... Efter att både tandläkaren och sköterskan gått och hört med en äldre mer erfaren tandläkare så fick jag svaret att det skulle jag inte, men för den nya lagningen (som säkert aldrig hade blivit ett hål om det inte var för den där "grejen" på den gamla lagningen) var jag naturligtvis tvungen att peja. Okej.

Sen vet inte jag om tandläkaren (en rätt ung kille) blev lite nervös av pratet om betalning, för när han la bedövningen, två rejäla doser för det tog så dåligt så visade det sej när han skulle sätta igång att borra att han bedövat nederkäken istället för överkäken...!! Jag tyckte själv att det var liiite konstigt.... Men vad vet man...!!! Jag blev alldeles full i skratt när jag bad att få ringa och höra med Maidie om det var okej för henne att ha barnen en lite längre stund än vad jag trott. Kände på mej att det här skulle kunna komma att ta tid....

En och en halv timme tog det. En och en halv timme gapandes med två par händer inne i munnen, blod som sptutade och kilar som skulle tryckas in i tandköttet och "skärp" som skulle tvingas ner så långt det gick och skruvas åt... Tur att jag var rejält bedövad! Kom på mej själv flera gånger när jag låg där att jag låg och skrattade.... Det var så humoristiskt på nåt vis hur dom kämpade på och det mesta bara jävlades, och allt detta för att rätta till ett fel som en helt annan tandläkare ställt till med.... Det var lite roligt!

Kändes som att jag fått en rejäl käftsmäll när jag lullade därifrån. 780 spänn fattigare.... Men det kändes ju som att jag fått ganska mycket för pengarna iallafall. Man måste tänka positivt...!!

Nu vid halvtvå ska vi blåsa ner till Krokom igen. Dax för Vannas ettårskontroll med tillhörande spruta.... Stackarn.

Nu håller bedövningen på att släppa iallafall. Skönt.

/U.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0