Skotertur

Tur att jag repade mej så pass fort efter magsjukan ändå, för igår gick den årliga skoterdagen med vinklubben av stapeln....

Vi träffades klockan ett här nere på sjön, alla skoterburna givetvis. Veronica som bor i Krokom ville inte tjorva med nån skoter så hon åkte med mej. Sen var det lite olika uppdrag och tävlingar som gällde resten utav dagen. Vi skulle blandannat åka runt här på byn och leta lappar med bokstäver som i sin tur skulle hjälpa oss att klura ut ett litet kryss som vi fått med oss. Sen var det en slalombana vi skulle köra nere på isen, det gällde naturligtvis inte att vara snabbast utan man skulle försöka vara närmast en viss tid, som ingen hade en aning om vad det var för en tid...!

Lite andra roliga lekar och tävlingar hann vi åxå med innan det började skymma och det var dax att börja packa ihop för att åka till en för oss okänd destination.... Vi skulle följa dom blå snitslarna bara.... Väldigt spännande! Det hann nästan bli mörkt innan vi med våra skotrar hittade fram till målet.... Hem till Lotta, en av två tjejer som ordnat det hela. Där var det en massa marschaller, god drink och en uppvärmd badtunna som väntade, mysigt! Men först var det supergod middag med vin och tända ljus som gällde, det var otroligt skönt att få komma in i värmen efter att varit ute och småfrusit i några timmar i blåsten.

Vi satt länge och åt och till efterrätt blev det en Irish Coffee, samtidigt som vi även lyssnade lite på melodifestivalen. Helt rätta låtar som gick vidare förresten, fast den där pizzalåten var ju bra förstås...! Eller..?

Jag hade bstämt mej för att jag skulle ta det väldigt lugnt, dels ville jag inte vara bakis idag och dels med tanke på min stackars mage... Men det gick förvånansvärt bra ändå med magen alltså, fast lite värk fick jag nog allt. For hem vid halvtolv ungefär, och med tanke på att Lotta är en av våra nästgrannar så gick det ganska fort att ta sej hem!!

Kort sagt så var det en kanon dag/kväll. Otroligt bra anordnat med tävlingar och god mat och dryck. Det gjorde ni bra brudar!!! Tyvärr hade jag återigen glömt kameran hemma så några bilder får ni inte, sorry.

Idag har det varit en lugn TV-dag bara. Vanna har ätit riktig mat både till lunch och middag. Hon är äntligen helt frisk! Äntligen.

Nu ska vi snart åka ner till Krokom... Arne fyllde år igår så vi ska uppvakta han litegrann.

Gokväll!

/U.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0