Sjukling

Stackars min lilla Nora....

Så sjuk som hon varit det senaste dygnet, har hon aldrig varit förut. Hon sov dock i sin egen säng från klockan sju igårkväll till två inatt... Men då var det färdigt, först var det till att hasta på toaletten för nummer två (i vattenform) sen ville hon ha välling sa hon. Aha, ett litet friskhetstecken tänkte jag och ställde iordning en flaska risvälling. Hon drack kanske en deciliter sen vände hon sej om och spydde på en sovande Peters rygg... och i sängen förstås. Efter byte av sängkläder och lite annat stök så somnade vi nästan om innan det var dax igen, den här gången hann hon iallafall säga till så jag hann få fram hinken i tid.

Nu på förmiddagen tyckte jag att hon var lite piggare efter att ha fått Alvedon (hon har ju feber åxå) och ätit lite kex och apelsin, men så för en timme sen ungefär kom hon och såg så olycklig ut, då var det dax igen.... Fick tag i en glasskål som stod på bänken som jag fångade upp kräkset i...!!
Lilla gumman.... Hon ser så liten och tärd ut. Hoppas att det går över snart.... Och att Vanna klarar sej. Hittills verkar hon pigg och frisk, peppar, peppar.....

Blir väl innedag idag. Synd på det vackra vädret!

Hörs!

/U.

Kommentarer
Postat av: Martina

Så hon har kräkts igen lilla Nora gumman?!!
Hoppas att det var det sista då,det är så jobbigt när dom är sjuk man tycker så synd om dom.
Själv försöker jag plugga fast utan framgång,ska gå på en lång promenad nu å se om jag får lite energi.
Kram/
Lilla syster.

2008-02-11 @ 12:15:05
Postat av: Kristina

men stackars Nora! Alla är sjuka hela tiden, usch för den här tiden på året!

2008-02-11 @ 22:07:58
URL: http://liam07.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0