Nälddag och lek

Idag på förmiddagen så for vi till Nälden. Idrottsföreningen firar 100 år idag , tror jag att det var.

Nora och Peter åkte lite längdskidor på elljusspåret, där stod Peters morbror och en till och bjöd på blåbärssoppa. Nora har blivit riktigt haj på det här med skidåkning faktiskt, står tillochmed på benen i ganska branta utförslöpor... Hon blir nog nästa Kalla tror jag...!!

Sen var vi på Ishallen och åt en sen lunch. Det bjöds på kaffe och tårta så det sopade vi åxå i oss förstås. Sen kikade vi på dom sista minutrarna av första perioden av hockeymatchen mellan Nälden och Sundsvall som spelades. Efter det for vi hem.

Jag och Nora gick ner en sväng till Martina. Var länge sen Nora och Saga fick leka (på grund av att barnen varit sjuka) så nu tyckte vi det var dax att dom fick träffas. Nora sa såhär igårkväll när hon skulle sova - Mamma, vet du att jag saknar nån... Vemdå, sa jag. -Ja du vet en som jag brukar träffa vaaarje dag... Vem? -Efter ett finurligt flin så svarade hon - Saaagaa!
Min gulliga lilla flicka!
Så nu på eftermiddagen så fick dom iallafall leka nån timma. Till middagstid så gick vi hem och åt upp resterna av tacosen sen igår. Det var gott idag med!

Ikväll blir det tidigt i säng för min del. Börjar jobba i morgonbitti halvåtta... Lite gruvsamt känns det men mest roligt. Ska väl stå och göra semlor hela dagen lång kan jag tro. Åt förresten premiärsemlan idag hos Maud, det var Kenneth som hade med sej dom till oss igår, till efterrätt, men vi fixade en annan efterrätt så vi tog med oss dom till Nälden idag istället. Det var gott... Kan tänka mej att det kommer att slinka ner någon i morgon åxå. Till veckan måste jag skärpa till mej, äter man som jag gör så går man inte ner så många gram direkt. Har fem kilo kvar till min målvikt... Går ju lite långsammare nu när man inte har allt kvar. Men som sagt, skärpning till veckan. Ska börja och jogga igen åxå, det underlättar ju en hel del.

Nu ska jag umgås med lilla familjen... Hör att dom är inne på Noras rum och leker. Ska göra dom sällskap.

Gokväll!

/U.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Kanske kommer upp och säger hej i morgon då! Ska till farmor på förmiddagen.

2008-02-02 @ 20:59:01
Postat av: Pia

Ja, nu måste vi komma igång igen. Jag bokade förresten flyg till tjejmilen häromkvällen...

2008-02-02 @ 21:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0