Matprat

Stackars lilla Liam.

Mina båda barn, speciellt den yngre av dom, är ganska så högljudda av sej. Det gillar inte Liam. Så det blev en hel del gråt från hans sida igår när dom var här och hälsade på... Vanna skriker högt och jällt när hon tycker nåt är kul, och ibland tjuter hon till bara för att hon kan. Tror att hon gjorde det lite på pin tjiv igår åxå när hon märkte vilken effekt det hade på pojkvännen. Skönast tyckte nog Liam det var när Vanna fick gå och sova en stund. Då blev det lugnt och skönt en stund, så han kunde undersöka alla leksaker på Noras rum..

Men vi hade det trevligt iallafall!

Är skönt att ha sällskap en hel dag istället för att bara sitta själv. Kom överens om att prova att träffas lite oftare, eftersom vi båda ändå är mammalediga och kanske inte gör så väldans mycket på dagarna. Liam kommer säkert att vänja sej vid ljudnivån allteftersom, så det går säkert bra tillslut det åxå... Hoppas jag. Annars blir det jobbigt.

Vi fick supergod mat igårkväll på vinmiddagen. "Limepasta" hette rätten. Det var spaghetti, knaperstekt bacon, vitlök, kapris, fetaost och ruccolasallad som var varvat i en stor skål. Över det så var det pressad lime naturligtvis!
Till efterrätt så var det vit chokladparfait. Åxå den var det nån limesås ringlad över plus nån "apelsinskalssull" av nåt slag... Det godaste jag ätit på mycket länge i efterrättsväg iallafall! Ett par glas rödtjut till det och middagen var komplett.

Ikväll så kommer farfar Kenneth hit och ska käka middag. Han är gräsänkling då Ingmarie och barnen är på semester i Thailand. Han skulle naturligtvis åxå ha följt med egentligen, men det körde ihop sej på bageriet (dom äger och driver Trångsvikens Bröd) så han fick vackert stanna hemma. Är ju fettisdagen nu till veckan så det är ju en hel del semlor som ska tillverkas, kan man ju säga... Jag ska själv jobba både söndag och måndag. Lite kul ska det bli faktiskt, har ju inte jobbat på över ett år nu. Får se hur det går med allergin bara. Jag tål ju inte mjöl... Smart att jobba på bageri då va, eller hur...?! Får preppa med lite medicin så ska det nog funka.
Tror det bli tacos ikväll förresten, för att återvända till matpratet. Var ett tag sen faktiskt, och det är väl den ultimata fredagsmiddagen. Tycker jag iallafall.

Ska väl börja styra upp nån städning nu kan jag tro. Känner inte riktigt för det idag, men lusten kanske infinner sej när man väl har börjat... Brukar ju vara så... I alla möjliga sammanhang...!! ;)

Hörs!

/U.

Kommentarer
Postat av: Kristina

haha ja stackars min lilla prins. Han vaknade flera ggr i går kväll och Micke sa lite bekymrat och helt seriöst "han kanske har ont i öronen...." haha.
Vilken dag ska vi träffas nästa vecka då? Mitt schema är helt öppet förutom klockan 10 på torsdag(bvc). Men det gäller att vara snabb, det fylls snabbt upp ;-)

2008-02-01 @ 13:24:10
URL: http://liam07.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0