Aahhh...

Färdigstädat.... Underbart.... Härligt!!!

Gruvade mej en lång stund innan jag tog tjuren vid hornen och satte igång. När man väl har börjat så är det ganska så roligt att städa egentligen, tillfredsställande på nåt sätt... Har jag aldrig nånsin tyckt förut, men sedan barnen kom så har jag förvandlats ifrån en otroligt slarvig och "intesånoga" person, till en ganska pedantisk städfröken faktiskt. Konstigt. Eller egenntligen inte så konstigt kanske... Man vill ju att barnen ska kunna krypa runt på golven utan att man behöver oroa sej om vad dom kan tänkas hitta och stoppa i munnen, eller att kläderna blir alldeles smutsiga på en gång för att golven är skitiga.

Hade en skitläskig dröm inatt förresten...

Det var nåt med en massa fiskyngel... Vi hade badat i sjön och när jag skulle stiga upp så fastnade det långa, smala ormliknande yngel på kroppen, dom klibbade fast på nåt vis. Över hela kroppen krälade dom runt.... Vaknade med panik och satte mej upp och började frenetiskt borsta av dom. Fy faan, det var så äckligt, jag kände verkligen hur det kröp i hela kroppen! Tog en stund innan jag hade lugnat ner mej så pass att jag kunde somna om. Gillar inte mardrömmar! Vem gör det förresten.

Nu ska jag så smått börja och hacka grönsakerna till middagen, svänga ihop en vitlökssås kanske.

Trevlig fredag!

/U.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0