Eländes elände. Dessa förbannade bilar!

Igår bakade jag och syrran mjukbröd. Det gick väldans bra, bakade bara på fyra liter så det var överstökat på några timmar bara. Dock blev jag jävlarns så allergisk.... Jag har ju allergi mot endast en sak, och det är mjöldamm. Ganska smart att jag har jobbat på ett bageri i hela mitt vuxna liv då, eller hur...?!! Ja, i vilket fall så vart ju hela gårdagseftermiddagen och kvällen helt förstörd. Jag nös och snorade, hade lixom ont i hela kroppen och trött som ett as! Det bidde nog way to much histamin i ledningarna om man säger så! Fast chokladkola kokade jag iallafall.... Skitagod!

Idag hade vi ett svinsvårt prov om oxidationsfärgningar. Har inte den blekaste aning om hur det gick.... Skrev på alla frågor iallafall, men det blir nog inget MVG den här gången kan jag tro. jag kommer att bli glad för ett G helt enkelt.

Sen efter skolan idag så beställde vi käk från Eastern och for och hämtade. Så käkade vi tillsammans i våra fina lokaler och efter det så drack vi glögg och åt pepparkakor. En liten julavslutning kan man säga. Fast vi går ju tre dagar till... Men ändå.

Nu när jag for hem så började bilen att rycka igen.... Lampan började lysa. Skitbil. Hade hunnit till Krokom så jag for direkt till verkstan och parkerade utanför. Pappa fick komma och hämta mej. Hoppas att det är nån slags garanti på jobbet som dom gjorde i torsdags, som förövrigt gick lös på 4200 spänn!!! Kul så här innan jul. Inte.
Eftersom det var samma lampa som började lysa och den ryckte lika som sist när den dog så antar jag att det är nåt samband. Kanske nåt som ska justeras bara.... Som inte kostar nåra mer kosing....

Nu säger jag gonatt.

/U.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0