Igen....

Jaha nu är jag hemma med sjukt barn igen...

Vanna har ju varit mer eller mindre sjuk hela den senaste månaden. Efter hennes vattkoppor har hon ju inte varit riktigt på topp en endaste dag tror jag.

Förra veckan var vi hemma med henne måndan och tisdan, Peter tog henne till doktorn på tisdag förmiddag. De tog en näsodling på henne och i fredags ringde dom och sa att det var visst några bakterier i odlingen, men eftersom hon var lite bättre i slutet på förra veckan så beslutades att ingen behandling skulle sättas in.

Igår tyckte jag att hon var sämre igen. Snorigare, slemmigare, hostigare och allmänt gnälligare, så jag bestämde i morse att hon inte skulle få gå på dagis. Vi skjutsade iväg Nora iallafall, och sen tog jag med mej Vanna och for till HC i Krokom. Vi fick sitta och vänta ett bra tag eftersom jag inte bokat nån tid, men till slut tog en distriktssköterska hand om oss. det visade sej att Vanna hade lite feber och hon tyckte absolut att hon skulle få en penicillinkur.... Men då återstod det ju bara att få en läkare att skriva ut ett recept.... Det tog ju lite tid kan man säga! Läkaren som Vanna träffade i förra veckan jobbade inte idag, så det fick bli jourläkaren. Ja, men tillslut så fick vi vårat recept iallafall, Kåvepenin med fruktsmak.... Vanna älskade det, som tur är. Hon ville ha mer när hon tagit första dosen!

Just nu ligger hon och sover. Jag ska väl kanske ta och plugga lite till provet på måndag... Det största och kanske krångligaste hittills. Oxidationsfärgernas underbara värld handlar det om. Spännande!

Igår var jag på praktiken på kvällen. Hon jobbar ju till nio på onsdagarna och eftersom jag tog ledigt i fredags så jobbade jag igen lite igår, efter skolan. Martina kom och fick sin utväxt färgad. Jag kladdade färg i halva ansiktet på henne dessutom.... Hon blev lite orolig att det inte skulle gå bort, men det mesta fick jag bort i ursköljningen faktiskt. Som tur var!!! Jag var inte helt säker själv heller, speciellt eftersom Barbro sa att svartfärg kan va lurigt att få bort om det fått fäste... Gulp! Men som sagt det gick hyffsat.

Klippte även lite på Martinas heliga lugg. Tog huuuur länge som helst men tillslut vart det ganska bra iallafall. Bra träning för mej blev det!

Nä, det var väl plugga jag skulle göra...

/U.

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Hej kära syster!

Jag blev jätte nöjd med luggen och färgen.

Färgen i ansiktet försvann ännu mer när jag tvättade mig innan jag skulle gå och lägga mig så nu syns det nästan igenting. Jo, du tid tog det med lugg klippningen men kanonbra blev det.

Tusen tack för nu kan jag se omgivningen igen.

Kram!!!!

2008-12-04 @ 13:49:48
Postat av: Angelica Lundström

Det här låter ju riktigt bra ....skulle man kunna få vara din försökskanin när man passerar nästa gång tro ?!

För fixar du Martinas heliga lugg med klart godkänt ....tja då fixar du allt annat med ;) ... Kram på er allihop

2008-12-04 @ 17:21:39
URL: http:// almira.filosoferar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0