Haveri!

I morse när jag var på väg till dagis med barnen, så la våran bil av....!!!

En lampa började plötsligt att lysa och hela bilen började rycka konstigt. När jag sedan saktade in för att köra genom rondellen i Krokom så bara dog den! Som tur var så hann jag stanna precis innan själva rondellen...

Skyndade mej att ringa Peter som var på väg på jobbet åt andra hållet (Offerdal), så han fick vända och komma till våran undsättning! När han tillslut anlände så fick han efter en del försök igång bilen, men den gick inte så vidare värst bra... Typ på en cylinder eller så... Kan inte så mycket om sånt där tjafs, men jag hörde att den lät lite mer som en skoter än en Volvo iallafall, och den luktade apa när han körde iväg, inte bra antar jag..!! Tur att det var bara typ hundra meter till dagiset. Efter att vi lämnat barnen så bogserade vi bilen till verkstan. Så nu får vi hoppas att det inte var nåt stort fel, så att det inte blir en alltför saftig räkning lagom till jul!

Åkte sen med Peter hem igen. Så det bidde ingen skoldag idag....

Har tänkt att jag kan plugga hemma idag, det är ändå bara teorigenomgång idag så jag missar inget praktiskt arbete. Hoppas att jag kan få låna syrrans bil på eftermiddagen så jag kan hämta ongan. Peter blir kvar på jobbet efter han slutat idag eftersom dom ska förbereda inför Luciafirandet ikväll.

Nu har jag precis slängt ihop en pepparkaksdeg. Har tänkt att jag ska börja med pepparkakshuset i morgonkväll kanske. Kul!

Nej nu ska här pluggas!

/U.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hur mycket kan det "onnes" för en och samma familj ?

2008-12-10 @ 14:10:32
URL: http://almira.filosoferar.se
Postat av: Nenna

Jag hoppas allt löser sig... Kramiz

2008-12-10 @ 14:15:19
URL: http://nenna.blogdog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0