Vår Bröllopsdag! Del 1

Nu kör vi...

Som sagt, efter att vi fixat in i det sista med dukning, pyntning, tillverkning av drinktilltugg och diverse annat, så drog jag och mina systrar tillika tärnor in till stan. Vi hade lånat en lägenhet över natten.
Vi åt middag.... En nachotallrik från Kebabcity... Inte direkt jättegott, men vi var verkligen sviiinhungriga! Till denna delikata måltid drack vi bubbel...!! Fantastisk kombination, eller...?!

Efter massa surr och asgarv så gick vi till sängs vid strax efter elva tror jag. Låg och pratade en stund såklart, men somnade ändå hyffsat ovaggad. Vaknade allihop vid halvtretiden av nån jäkla raggarbil som for runt runt utanför lägenheten....! Lantlollor som vi är så har man lite svårt att sova med för mycket oväsen runt sej! 
Tillslut somnade vi om iallafall.

Vaknade vid halvsju, steg upp, duschade och åt en rejäl frukost. Sen bar det iväg till frissan klockan 08.00 piiip.

     

Sen var det sminkdax.

  

Efter att jag var färdigpiffad så gick vi tillbaka till lägenheten för att svira om...

     

Vid tolvtiden kom Maidie och hämtade oss. Vi for först till Krokom och hämtade ut buketterna sen var det vidare transport till kyrkan. Vi insåg att vi låg lite före tidsschemat så vi tog omvägen via Rödön så vi inte skulle komma dit för tidigt. Under hela den här tiden så var jag faktiskt inte så värst nervös... Visst pirrade det lite i magen men det var mest bara en skön känsla!


I bilen när vi anlänt till kyrkan.

Sen var det lite trixigt för att se till att Peter inte skulle få syn på mej... Men det gick bra!
Så började kantorn att spela oxh vi gick in på darriga ben....

        


Längst fram i kyrkan väntade min vackre man...



Hela vigselakten minns jag bara som ett lyckorus! Jag  blev otroligt rörd, men jag grät inte som jag trodde jag skulle göra... Jag var bara så lycklig och glad! Peter kämpade mest hela tiden för att tårarna inte skulle svämma över... Min fina, fina man!

     
 
 
Nora och Vanna satt så snällt och tyst vid altarringen under den första halvan av cermonin. Sen lessnade dom och gick till farmor på första raden. Vann diggade förövrigt järnet till första psalmen... Headbangade nästan tror jag!!

Camilla sjöng så vackert och Per (bestman) läste ett jättefint stycke om kärlek ur bibeln. Allt var bara underbart!

Vi sa Ja och gav varandra löftena. Jag fick en vacker ring på mitt finger och sen var det över och vi gick ut....

Nu måste jag gå och lägga en grinig Vanna...

Jag fortsätter senare....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0