Barn=dåligt samvete...

Vad härligt det är nu när det börjar att gå mot höst....
Solen skiner från en klarblå himmel och det är lite kyligt i luften. Lätt att andas!

Idag var en halvkörig dag på jobbet... Jag antar att det serveras soppa på Östersunds alla skolor i morgon, för idag har vi massproducerat källarfranska och mågottbullar (grahamsbullar) och packat så det stod härliga till!! Fick göra en sak som jag avskyr att måsta göra, nämligen ringa dagis och höra om det är okej att barnen fick vara en stund längre än vanligt...!! Det gick naturligtvis bra, men det dåliga samvetet finns ju där ändå. Man vill ju på nåt vis att dom inte ska behöva vara på dagis längre än absolut nödvändigt. Knäppt egentligen då jag vet att dom älskar att vara där....  Men ändå....! Sen fick jag dåligt samvete igen eftersom vi inte var riktigt färdiga ändå på jobbet när jag var tvungen att fara! Men det var inte jättemycket kvar, tack och lov. Så är det att ha barn. Ett ständigt dåligt samvete.... Nä, inte riktigt kanske... Jag överdriver förstås!

Jag måste verkligen in till stan och shoppa lite nya fräscha kläder! Nu när man ska börja utbildningen så måste man väl börja se lite hipp ut även till vardags, kan jag tro....  Jag ska ju ändå bli frisör! då kan man väl inte se ut som en looser som jag kan komma undan med nu, då man hoppar i fuljobbarkläderna så fort man kommer till bageriet...!! Nä nu måste man väl börja fixa sej lite på morgonen, antar jag. Trevligt. Men som sagt, nya kläder måste inhandlas å det snaraste. Tur att jag fick en hyffsad lön den här månaden!

Till helgen kanske jag och min man (he, he) ska fara till fjälls och jaga fågel... Så vi får hoppas på ett lika fantastiskt väder som det varit dom här senaste dagarna. Då är det ju riktigt mysigt att spendera natten i ett tält....

Hände en äcklig grej när ungarna badade nu ikväll förresten....

Vanna bajsade i vattnet!!!!!

Jag ska skona er från närmare detaljer, men jag kan tala om att Nora blev en aning upprörd... Att bada i bajj var nog inte riktigt vad hon tänkt sej...!!!=)

Förlåt, alla äckelmagade!

Nu ska jag gå och äta en stor skål chokladpudding..... Mmmmmmm!!!

/U.

Kommentarer
Postat av: Maria

Gokväll!

Frisör!!! Det svänger fort...grett, då vet vi vem som kommer att klippa oss framöver. Chokladpudding?! kul efter en sån badupplevelse...

2008-08-25 @ 20:25:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0