TORSDAG!

Vad har vi gjort idag då, såhär två dagar före dagen D...

... Jo, jag, mamma, svärmor, Martina och alla våra barn for upp till f-huset vid mitt i dagen nån gång. Mamma och Maud började med tillagningen av maten och jag och Martina började med att städa... Torka golv och fräscha upp toaletterna samt att stöka undan lite allmänt rat som blivit kvar efter en liten renovering för ett tag sen.

Efter ett tag så kom även Peter dit. Vi ställde ut alla bord och stolar och lade på alla fina dukar, sen dukade vi ut allt porslin. Efter ytterligare ett litet tag så anlände Monica som är våran serverings/kökshjälp,Kenneth, Ingmarie, Ylva, Yvette plus två av deras kompisar som ska hjälpa till att servera. Vårat briljanta värdpar, Paul och Malin kom åxå, med sej hade dom Albin som underhöll oss med lite trumsolon (han är 6 år)...!=) Tillsammans hjälptes vi åt att vika servetter, sätta ut namnskyltar och dekorera med ljus och lite annat smått och gott.
Så nu kan man egentligen säga att det mesta är klart....

Det som återstår i morgon är lite ytterligare småfix i lokalen, framförallt pynt med blommor. Fixa björkar till entrén, göra klart drinktilltugget, fara och handla sallad plus lite annat... Sen är det nog inte så mycket mer...!!

Ska packa till barnen förstås som ska sova hos farmor natten mot lördagen. Och framförallt packa till mej själv... Jag och tärnorna ska ju spendera natten i en lägenhet inne i stan! Innan vi far mot stan ska jag även in på blomsterhandeln i Krokom och hämta ut hårblommorna. Ska även se till att betala hela kalaset med brudbukett, tärnbuketter, näbbuketter och coursage till Peter, Per och pappa. Peter får hämta dom, plus näbbuketterna innan han far till kyrkan på lördag och vi svänger förbi och hämtar brud och tärnbuketter innan vi anländer i våran tur.

Nu ikväll så har jag rakat alla delar på kroppen som behöver det... Och målat naglar och tånaglar. Intresseflaggan vajar förstår jag...!!!!

Har även övat på vår dans. Nu sitter den snart. Hoppas jag.....

Nä, nu får det bli gonatt.

/U.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag då,var jag tillfälligt osynlig,jag trodde jag också var på föreningshuset igår!?Men det är klart jag är ju så liten och nätt och lätt att tappa bort!? (fniss!)

2008-08-08 @ 08:40:01
Postat av: Emma

Åh va roligt det ska bli! Längtar till jag får se hur fin du är i din klänning. Vi har fått 4 barnvakter till Maja och Ida. Dom ska åka till våran stuga i Trångsviken där mamma, bosse, syrran och andreas är. Ska sova där oxå så det bli lyx för oss, första natten borta för båda två.



Ses imogon! Kram

2008-08-08 @ 10:00:24
Postat av: Ulrica

Ja, faan Veronica. Jag kom på det inatt när jag låg vaken att jag nog glömde att skriva att du åxå var med och gjorde ett fantaaaastisk jobb!!! Förlåt....

2008-08-08 @ 11:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0