Part 3

Nu kommer fortsättningen!

Vi hade lånat världens fräschaste bil av några snälla bybor vid namn Karin och Janne. Det tackar vi för! Kändes väldigt speciellt att få dra iväg, nercabbat.... Men bara en kort bit för jag kände att min frilla nog inte skulle klara fartvinden, dessutom var det ju ingen direkt värme att tala om.
Som sagt, vi for ut på Frösön för att hitta nåt bra ställe att fotografera på. Min pappa är jätteduktig på att fota och således ganska kräsen vid val av lämpliga platser...! Tillslut svängde vi in på EFS av alla platser.... Hade hört att det skulle vara fint där. Och det var det, med en gärdsgård och utsikt över sjön och fjällen....

     

Pappa hade med sej en kylbag med diverse god plockmat och bubbel förstås! Mycket uppskattat. Tack Maidie!!



När vi kände oss nöjda så åkte vi vidare till Frösö golfbana. Tanken var att vi skulle ta några roliga kort på när vi står och svingar klubban, men det var så körigt där med pågående tävling, så vi gick in i restaurangen som drivs av en bekant till oss, och tog en whiskey istället!!



Sen hade klockan plötsligt blivit time to go to the party.... I bilen hemöver kände vi hur jäkla trött vi var! Men det var bara till att gaska upp sej.... Och jättepigga blev vi fort när vi såg folksamlingen utanför föreningshuset där festen skulle hållas... Alla våra vänner och kära familjer stod där och väntade bara på oss! Hur speciellt känns inte det!!

Vi skålade och minglade runt en bra stund...

 

Sen var det dax för middagen! Världens bästa mamma hade gjort en superduper meny! Renköttsrullar i hembakt mjukbröd till förrätt. Dubbelmarinerad fläskfilé med färska örter, potatisgratäng och rabarberchutney till varmrätt och bröllopstårta och kaffe till efterrätt. Bilderna från själva middagen och festen är tagen med en lite sämre kamera så kvaliteten är kanske inte lika bra, men det duger nog....

   
   

Under middagen vart det en del tal, överraskningar och tok såklart.... Alla våra föräldrar (blir ju en del när båda har skilda päron med nya respektive) klev upp på scen och rev av ett egenhändigt komponerat medley av låtar som handlade om mej och Peter... Jättebra och gulligt! Kvällens värdinna Malin steg i sin tur upp på scen och sjöng Björn Gustafssons låt om Carina Berg, men naturligtvis omgjord så den åxå handlade om, hör och häpna, mej och Peter..!!! Vi blev både rörda och glada... Faan va bra du va, Malin!! Puss!

Tyvärr så har vi jättedåligt med mingel/partykort, men jag kan tala om att det vart en sjudundrande fest efter att vi klarat av tårtan och senare våran intränade brudvals... Klassisk vals först till Enyas "Caribbean Blue" som avbröts mitt i av danslåten i Pulp fiction... Vet inte vad den heter men det är den när dom danstävlar på Jack Rabbit Slims. Ni vet säkert vilken det är..!!

   


Bandet vi hyrt in heter Too Hot... Asbra var dom. Kan jag varmt rekommendera om ni ska ha partaj!
När dom slutat spelat vid två, blev vi lite kidnappade kan man säga.... Vi blev beordrade att ta av oss våra skor och hoppa i ett par stövlar! Ute på parkeringen väntade en bil. Vi fick även en pannlampa och en påse med kläder och lite snacks. Vi skulle spendera natten i stugan nere vid sjön! Jättemysigt... Vi tände upp och satte oss ner och pratade och åt lite av det goda som stod framdukat, samtidigt som jag plockade nålar ur håret....! Blev tillslut en nätt liten hög på bordet kan jag säga, blandat med en hel del risgryn!!

Tillslut somnade vi iallafall i skenet från den knastrande brasan. Romantiskt så det förslår, eller hur...?!!

På morgonen knackade det på dörren vid nio och in kom världens frukostkorg med allt man kunde önska... Kaffe, juice, ägg, bröd, smör, ost, skinka osv. Dessutom en liten flaska bubbel och två fina glas.... Vi gick ut i det vackra vädret och satte oss på bryggan och smuttade på våran champagne och bara njöööt!!

Vill nu även här passa på att tacka precis alla som lagt ner tid och möda på att ordna och fixa allt, så att våran bröllopsdag blev den bästa i världen! Även vägen dit med möhippa/svensexa och all planering och allt pysslande. Och tack naturligtvis åxå för all ekonomisk hjälp förstås.. Utan er hade det inte blivit nån fest tror jag!

Jag älskar er allihopa! Men det vet ni nog...

Finns egentligen massa mer att skriva om våran dag, men nu får det räcka....

Ha en bra kväll!

/Fru Berlén.

Kommentarer
Postat av: Karin o Ellen

Men gud va roligt o mysigt allt låter!! Kan nog inte gifta mig...kommer ju grina hela tiden!! =) Det går ju inte...hahaha....

2008-08-14 @ 22:47:15
Postat av: Ulrica

Jag trodde nog åxå på förhand att jag skulle grina en flod... Men det gjorde jag inte..!! Jag var väldigt rörd bitvis och visst kom det en och annan liten tår, men på nåt sätt så tog lyckokänslorna överhanden... Klart ni ska gifta er! Det tycker jag att alla ska göra. Om man älskar varandra förstås..!!=)

2008-08-14 @ 23:01:18
Postat av: Nenna

Ja nu väntar jag spänt på part 4... De här är ju spänande... Synd att inte bilderna är större... då hade jag kunnat spara dem på min dator... kramiz

2008-08-14 @ 23:38:13
URL: http://nenna.blogdog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0