Dagis

Nora och Vanna går ju numera på dagis om dagarna. Efter bara en veckas inskolning förra veckan så var det i måndags dax för en heldag. Peter lämnade dom vid halvåtta på morgonen och jag hämtade vid strax efter klockan tre på eftermiddagen... Det hade gått superbra! Inga som helst problem (mer än att Vanna inte hade sovit en endaste minut), personalen tycker att båda två verkar så lugna och trygga.... Eh... Vanna lugn...?!! Hon har nog inte visat sitt rätta jag än kan jag tro! Närå, men det känns jättebra att dom upplever barnen som trygga iallafall. Då har man bevisligen gjort nåt rätt ändå...!!!=)

Jag själv har precis avslutat min näst sista vecka på bageriet....

Den första september börjar min utbildning. Det kanske jag aldrig har nämnt här i bloggen kom jag på.... Jag ska ju bli tandsköterska! Tycker att det är dax nu efter att ha jobbat på Trångsvikens Bröd i princip ända sen studenten, att hitta på nåt annat. Att börja plugga nu känns väldigt inspirerande måste jag säga, men även lite pirrigt naturligtvis.... Undrar om hjärnan funkar som den ska fortfarande.... Låt oss hoppas på det.

Dagisbarn är vääääldigt trötta på kvällen har jag märkt. Vanna lägger vi vid strax efter sju och hon somnar väl ungefär på fem minuter kan jag tro.... Nora har ju under en ganska lång period varit lite tjorvig vid läggning. Hon vill somna i soffan eller så vill hon promt att just jag ska ligga hos henne tills hon somnat, pappa duger inte! Men nu... Säger hon själv att hon är trött och vill gå och lägga sej i sin egen säng... Om det sen är mamma eller pappa som läser godnattsagan spelar ingen roll! Sen går man bara därifrån och efter två minuter sover hon! Skönt att det funkar så bra. Dagis är guld!

Det är alltså ingen av er som läst "El choco".... Jag trodde att den var en bestseller...!!

Nåja, den kan ju va bra för det. Ska slänga mej i säng nu och fortsätta läsa. Har inte hunnit så långt ännu... Är ju så bedrövligt trött på kvällarna nu när jag stiger upp kvart över fem på morgnarna, så jag hinner väl läsa en och en halv sida per kväll ungefär innan Johnny Blunder kommer....

Först en kopp thé, tror jag.

Gokväll!

/U.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Skönt att det funkar så bra med dagis, så ni slipper gå och oroa er på dagarna när de är där!! Jag gjorde helg igår, har alltså varit ledig idag,nu drar vi snart till Mjölkvattnet över helgen. Kom gärna och ät tårta på söndag kväll om ni har möjlighet! Kram!

2008-08-22 @ 12:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0