Måndag

I dag är det alltså sista måndagen innan jag blir fru. Konstigt...

I förmiddags blev det att panikfara in till stan eftersom jag kom på att min klänning kanske skulle behöva pressas... Har vetat det ända sen dagen jag köpte den, att den var kemtvättad men inte pressad med tanke på att jag kanske skulle behöva sy in den. Nu har jag inte behövt gjort det... Den är något stor över bysten men det har jag löst genom att köpa en bra nog vadderad b-h. Smaaart va!
Inhandlade även ett lass med pärlor och sidenband som behövs till vissa detaljer i dekorationen. Underkläderna köpte jag åxå idag plus lite ansiktsmasker och grejer som jag och mina tärnor ska kleta på oss i morgon... Tänkte vi skulle ha en liten spa-kväll. Ta bort ovälkommen ansiktsbehåring, klämma pormaskar och allmänt bara försöka göra oss fina "på djupet" ni vet...! Och så tror jag att vi ska dricka vin åxå. Och surra....

Ungarna blev klippta idag. Välbehövligt efter att båda två har sett ut som små troll i håret hela sommaren. Det var granne Emmas mamma som var så snäll och ställde upp med saxen, hon är före detta hårfrissa så det blev jättebra! Vanna var otroligt duktig på att sitta still faktiskt. Med lite mutrussin så går nog det mesta! Nora satt väldigt sammanbiten och allvarlig när Anja först var tvungen att kamma ut alla hennes småtovor... När jag ska försöka göra det får hon panik och börjar gallskrika på en sekund, men idag rörde hon inte en min. När Anja frågade om det gick bra så nickade hon bara lite lätt. Söta unge!

Idag har vi även tryckt festprogrammen, inhandlat öl och vin och börjat tränat så smått på våran brudvals...

Det går bra nu.

Prästen ringde åxå nu ikväll. Så nu känns allt glasklart i kyrkan iallafall.

På onsdag ska all mat inhandlas. Det kan ju bli skoj... Eller inte...!!

Nu ska jag krypa till sängs med boken jag läser för tillfället, "Sjöjungfrun" av Camilla Läckberg. Otroligt bra förstås, som alla hennes andra böcker!

Gonatt.

/U.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0