Tiden går...!

Om ganska precis en månad så fyller jag 31 år... Herreguuud det e snart ett helt år sen jag fyllde 30!!! Får nästan ångest av att tiden bara springer ifrån en...

I oktober i fjol så kom ju snön ganska plötsligt... Minst sagt! Det stormade som bara den å det kom drivvis med snö... Jag skulle ha mitt kalas på lördan och ovädret började natten mellan torsdag å fredag om jag inte minns helt fel..! På fredan skulle jag städa huset, laga grytan jag skulle bjuda på och fara å låna bord och stolar uppe på föreningshuset här i byn. Men som sagt, snön vräkte ner i samband med blåst så vägarna drev ju igen och blev oframkomliga å tillslut så gick strömmen naturligtvis...! Hurra...! Äh, den kommer väl tillbaka snart tänkte jag å fortsatte dammtorka... Hade precis tänkt att börja dammsuga men det fick väl vänta en liten stund då..!!!
  Men strömmen ville inte riktigt komma tillbaka så fort visade det sej... Det blev eftermiddag å kväll å mörkret sänkte sej över vår lilla stormhärjade by... Det började kännas ganska hopplöst! Ingen mat å inga bord å stolar, att jag inte hunnit dammsuga var väl ingen större katastrof.. Det går ju fort bara strömmen kommer! Tillslut gick vi å la oss, Nora bäddade vi ner mellan oss (Vanna låg ju tryggt i min mage) för det hade vid det här laget åxå hunnit blivit ganska utkylt här hemma. Så somnade vi, frysandes, gråtandes (jag iallafall!) å allt känndes bara som skit!

  Morgonen kom... Fortfarande strömlöst! Vad skulle vi göra..?! Då ringde min käre svärfar, som bor i Nälden, dom hade inte haft strömavbrott på hela tiden visade det sej..! Vi kunde ju ha festen hos dom, föreslog han, istället för att ställa in... Då släppte min ångest äntligen.. Vilken bra idé! Och så blev det.. Vi skyndade oss att packa ihop allting, ringde runt till några vänner och bad dom att sprida ut att festen var flyttad till Nälden. För säkerhets skull så satte jag även upp en lapp på dörren åxå, -Festen flyttad.....

  Tillslut blev det ändå en ganska lyckad fest... Kom inte riktigt så mycket folk kanske som det skulle ha gjort om jag haft kalaset här hemma men det blev bra ändå!!!
   Slänger in några bilder...
   
Min kära mor..!    Farmor e nyfiken..     Kamrater i soffan!


Peter blev bra nog igasen...  Peter å maria.

image34
Nora klädde ut sej till häxa kvällen till ära..!!!

   Skönt iallafall att man har gjort det... Fyllt trettio alltså..! Nu dröjer det ett tag tills man måste anordna ett sånt kalajs igen.. Det blir väl fyrtio för Peter nästa gång men det e nåra år kvar till dess som tur är..!!!! /U.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Tänk vad roligt vi hade haft om vi inte varit gravida! (låter det hemskt??) Nu var det iof jätte trevligt ändå, men självklart inte så roligt som det hade varit om vi pimplat vin =) (låter jag som en alkis nu?) Jag vet att du förstår vad jag menar ;-) Åh vad jag längtar till s-vall!!! Kram!

2007-09-18 @ 22:39:34
URL: http://liam07.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0