Ripmiddag.

   Helgens middag blev väl halvlyckad kan man säga... Maten var jättegod men det blev som jag befarat om inte lite värre...!! Det blir gärna lite kaosartat när man ska till å äta lite senare än vanligt, barnen var lite trötta allihopa å lite småirriterde. Även Vanna som normalt sett e världens nöjdaste unge var grinig å gnällig men då gick jag å la henne i sängen redan vid sextiden å hon somnade direkt (hon fick bara sova en liten stund dock) så fick vi lite matro under varmrätten iallafall! Axel å Olle kom inte förrän till efterrätten för dom hade sovit hos deras faster natten mellan fredag å lördag så dom körde hit barnen lite senare... Å det var då det riktiga kaoset började..!!=) Nä, så farligt var det väl inte men lite stressande e det ju när man vill prata iallafall liiite med varann samtidigt som barnen stojar omkring å skriker/pratar/dansar/blir osams osv. Pricken över I-et var när dom upptäckte att Axels "trasa" hade blivit glömd hos faster..!!! Han var sååå ledsen å det gick absolut inte att få han att sluta å skrika så tillslut fick dom ge upp å fara hem... Då var klockan nio...! Lite snöpligt slut på den kvällen kan man säga...! Vi bestämde direkt att vi ska ta en middag utan barnen nångång här framöver, så man kan sitta å surra å ta det lite lugnt! Vi älskar våra barn jättemycket men ibland kan det va skönt att bara få vara vuxna tillsammans.. Hoppas ni förstår vad jag menar...! Här lite bilder:
   
Maria!                        Peter med Olle i knät.   Axel ganska lej se!!


   På söndan så for vi å hälsade på Peter å Maria för å kolla på deras kattunge "Bärgarn"! Han var såååå söt!!! Nora vill jättegärna ha en kattunge å det skulle jag åxå men det blir lite svårt när både farmor Maud å "plastfarmor" Ingmarie e allergiska..! Synd tycker jag! Nora e jättesnäll å försiktig när hon klappar katter... Jättego..!
image27

image28

Sötisar!!!

Nu ska jag börja förbereda middagen... Lasagne blir det! E det nåt jag e bra på så e det att laga Lasagne om jag får säga det själv....!!! Hej! /U.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0