Picknick!

Igår var vi ute på en liten picknick. Det var jag å barnen, Pia med sina två pojkar Nils å Lars, och Martina med Saga å Simon. Vi gick en kort promenad upp till fotbollsplanen sen gick vi in i skogen så barnen fick titta på lite myror å plocka lite kottar å löv å sånt... Ja, ni vet, sånt som barn diggar att göra i skogen! Jag kände mej som värsta supermorsan faktiskt, som uppmuntrade till å plocka riktigt fina löv så vi kan klistra dom på ett papper å göra en fin tavla...! Hoppas nästan att Nora har glömt det för vi har inget klister eller lim hemma... Just nu ligger påsen med allt "skräp" ute på vår altan..! Tror att jag ska gå å gömma undan den så hon inte hittar den... Närå, så elak e jag inte. Klart vi ska göra tavlan men inte idag kanske..!!

   
Nils å Nora               Pia visar hur man använder luppen!

image57
Nora, Saga å Nils på nya äventyr..!!!


Ja, sen var det fika då... Mjölkchoklad å macka med prickigkorv för Noras del, banan å lite vatten för mej å Vanna som kör viktväktare... ja, inte Vanna förstås, det e hon kanske lite för liten för... Å hennes valkar e ju bara söta å goa! Mina e sladdriga å äckliga..!!! Mer bilder..


   


Det var en bra dag igår helt enkelt. Vädret verkar ju vara lika underbart idag faktiskt... Får väl se vad man kan tänkas hitta på idag då..?! Men först.. Städning.


/U.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Åh vad mysigt det där såg ut!

2007-09-27 @ 12:47:10
URL: http://liam07.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0