Familjeutflykt.

Igår var ju jag å syrran in till stan för lite shopping på tu man hand. Det gick bra faktiskt... Lyckades hitta en snygg svart klänning på Indiska plus ett linne, sen gjorde jag ett riktigt fynd på Wedins... Ett bar mockastövlar för 99(!) spänn bara! Ibland går det bra. Sen inhandlade jag även nya tuschpennor till Nora och efterlängtad Play Dooh lera, så hon äntligen kan få "dega" hur mycket hon vill! Har bara haft vanlig skitmodellera förut, som det blir värsta fettfläckarna av och som färgar av sej. Inget kul!

Igår vid sju på kvällen fick vi hem vårat beställda älgkött... Endast grovstyckat...! Så då var det till att kavla upp ärmarna å börja karva med våra slöa knivar! Nä men det gick bra faktiskt... Peter fick sköta knivandet å jag skötte malandet av köttfärs å packandet. Höll väl på till halvett inatt ungefär. Men det är gjort nu då, det är skönaste känslan när man vet att man har frysen full med kött, speciellt älg... Det är godaste köttet tycker jag å magraste dessutom..! Men tyvärr missade jag ju Idol men då är det bra att man kan logga in på Idolsajten å lyssna på alla framträdanden där! Tror jag håller på att få en ny favorit faktiskt... Har haft Daniel förut men nu håller jag på att tippa över på Kristoffer mer å mer... Han är ju så vacker den pojken... Å vilken blick! Sen sjunger han ju bra åxå! =) Han ser ungefär ut som jag tänker att Jesus kan ha sett ut på sin tid...!! Ni vet, lite holy på nåt sett..! Ja, han e bra helt enkelt!

Idag var vi in på skidmässan... Det var det som var våran familjeutflykt! Peter blev alldeles till sej... Han älskar allt som har med sport å friluftsliv att göra, som ett barn som precis löst in sej på Skara sommarland sa han själv att han kände sej! Han inhandlade ett par nya längdskidor och ett par nya fräscha skidhandskar. Sen åt vi godaste gulaschsoppan till lunch som jag nånsin smakat.. Helt super var den! Måste förresten kolla upp vad pointsvärdet kan vara på en tallrik gulasch..! Hoppas att det inte är så mycket för ikväll hade vi tänkt att käka en god köttbit med lite rödtjut till. Det ska nog gå bra ändå förresten.. har mycket points sparade inser jag nu när jag tänker efter!

Nu har jag nog inget mer att tillägga för tillfället.

Vi hörs! /U.

Kommentarer
Postat av: Kristina

jo då, den duger! Synd att ni inte kom förbi, vi har haft en ganska tråkig dag.
jag VET, en vecka kvar!!! tjooohoo! Känns så himla lyxigt =) Vi måste ses något i veckan, de är inge skämt! Ingen var jätte bra i går...jo Amanda förresten, och den som åkte ut hade det sämsta framträdandet, men det var ändå synd. KRAM!

2007-10-20 @ 19:38:22
URL: http://liam07.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0