Tårtor och viktväktarna

Vad härligt det är att ha ungarna hemma igen... Mina små älsklingar!

Det kan ju vara ganska skönt att vara "barnfri" nån gång emellanåt men det är nog ändå skönast att ha dom hemma, så man får snusa på dom när man vill...!
Vi hämtade hem dom idag mitt på dan, efter att vi röjt upp lite här hemma. Det är färdigspacklat alla skarvar på väggarna så nu är det i princip bara att börja tapetsera. Det får bli Peters jobb när vi är i Åkersjön!

Nu ikväll har vi varit hos Martina på lite födelsedagskalas. Det bjöds på maffiga bakverk, småkakor och den underbara pärontårtan från Tages.... Var bara tvungen att ta en bit (fast det är vägning i morgon) för det är nog kanske den godaste tårtan som finns.... Nä, förresten, det är det inte alls kom jag på för det är ju Schwartzwaldtårta...! Hmmm.. Hur det nu stavas..!! Men tvåa måste jag nog säga att pärontårtan blir iallafall! Nora tyckte det var så skoj att äntligen få träffa Saga igen... Dom har ju inte setts sen i fredags...!! Dom där två kommer snart att växa ihop tror jag. Men det är väldigt kul att dom kommer så oerhört bra överens... Hoppas att det håller i sej bara, så dom inte lessnar på varandra. Fast det har jag svårt att tro faktiskt... Dom älskar ju varann..!!=)

I morgon måste jag fara och handla lite smått och gott till våran lilla tripp! Måste väl på Systemet åxå kan jag tro... När man vistas i en fjällstuga så hör det till att man får "tuta" lite åxå, fast det är mitt i veckan...! Tror jag ska köpa några julöl faktiskt och så en glögg förstås, att värma sej med när man varit ute och blivit kall om kinden! Det ska bli sååå skönt att komma iväg. Man får lixom en mysig känsla i magen när man är i stugan, speciellt nu när det snart är första advent! Längtar... Men först och främst är det viktväktarvägning i morgon eftermiddag som gäller förstås. Fyra veckor sen senast... Men det har gått bra, jag behöver inte skämmas iallafall så det känns inte så gruvensamt faktiskt.

Nu ska jag gå och kika lite på TV tror jag. Men vi kan inte ha så hög volym för numera kan vi bara titta på lill TV-n i sovrummet och där ligger ju lilla Vanna och snarkar för fullt... Tur att hon inte är så lättväckt!

Gokväll! /U.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0