Tapeter och sparkbekymmer

Nu i eftermiddag så har jag bestämt att vi ska fara iväg och beställa tapeter till vardagsrummet. Vill verkligen att det ska vara snyggt till jul (med mina nya fina julgardiner..!) Jag har kommit att hata våran nuvarande tapet så till den milda grad att jag nästan inte tål att vistas i rummet. Så därför anstränger man sej inte med nåt annat heller, har inte putsat fönstrena tillexempel, och därmed inte heller bytt till höstgardiner. Det är oftast åxå ganska rörigt i vardagsrummet för vad gör det... När allt annat är så fult..!
Men nu ska det bli av. Sätter väl igång med förarbetet i helgen och sen får man väl se hur lång leveranstid det är på tapeterna. Hoppas det går fort!

Vanna har blivit förkyld igen. Sjukdomarna går bara runt, runt känns det som, men det är väl en sån period nu kan jag tänka mej! Efter lunchen så ska jag pälsa på ungarna bra och gå ut på en promenad, det är rätt kallt idag faktiskt, härligt! Jag tänkte ta Vanna i vagnen och Nora sa att hon ville ta sin spark... Det brukar gå ganska bra en stund men hon lessnar ganska fort och då blir det jag som får ta lillsparken över axeln och bära den..! Inte så kul, så jag tänker försöka övertala henne att ta snowracern istället, så jag kan dra henne. Då kan jag gå i min vanliga takt dessutom och slipper söla på...! Vi får väl se om jag kan övertala min envisa treåring, hoppas på det bästa!

Ha en bra dag!

/U.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0