Skoterdax

Middagen igår vart jättegod. Om jag får säga det själv!
Jag och Martina delade en flaska rött.... Det var åxå jättegott förstås. Det är så kul för Martina håller äntligen på att bli vuxen.. dvs. hon håller äntligen på att lära sej att dricka och njuta av rödvin..!!=) Det är på tiden tycker jag, hon fyller faktiskt 28 om två veckor..!
Peter blev lite sen hem så vi hade redan ätit färdigt när han kom men vi hade faktiskt sparat lite åt honom åxå. Sen drack vi kaffe och Martina och Peter drack en varsin Hot Shot... Någon som kommer ihåg vad det är..?! Just det, Galliano, kaffe och grädde. Jag tog en kaffe med en slät galliano vid sidan av.. No grädde. Lite måste man tänka på pointsen även fast det är helg!
Efter att Martina knallat hem så la vi ungarna och sen var det TV-n som gällde resten av aftonen. Kollade Babben, som faktiskt är lite underhållande, och efter det kikade vi på "Freaky Friday" med Lindsey Lohan. En smårolig komedi om ombytta roller. Sen var det gonatt.

Idag har vi varit ute mest. Nora har åkt lite på sina nya slalomskidor som hon fick av farfar och Ingmarie i födelsedagspresent, hon är faktiskt ganska duktig... Åker flera meter innan hon druttar! Och så har vi tagit fram skotrarna förstås! Peter och Nora har kört omkring mest hela dagen känns det som... Hon älskar att åka skoter... Men det måste vara ganska sövande för hon somnar nästan jämt... Kanske är det avgaserna som gör det..?!!

Idag är vi bjudna till pappa och Maidie på farsdagsmiddag. Skönt att slippa laga mat själv..! Ja, just det, Peter fick en tröja utav barnen i morse... Panikinhandlad på Kläd Dax igår... Men den var jättefin faktiskt, tror att han gillade den!
Nu tror jag båda barnen sover... Kanske ska passa på att vila lite jag åxå. Peter har precis dragit iväg till Aspås för att åka skidor.
Vi hörs! /U.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0