Nora

I morgon fyller Nora tre år.

Herregud vad tiden går fort! En klyscha kanske, men det känns som det var igår hon var en liten bebis...! Och nu är hon stora flickan som kan klä sej själv å som går på toaletten och som varje dag säger minst en rolig grej så man får skratta..!!

Nu idag så ska vi på treårskontroll. Det ska bli lite spännande faktiskt... Dom ska kunna stå på ett ben, hoppa jämfota, rita en cirkel och så är det väl mycket ordförståelse tror jag, para ihop bilder som hör ihop och sånt. Tror nog att det blir lätt som en plätt för Nora, hon har ett stort och välutvecklat ordförråd för att vara tre år! Skryt.. Jag vet..!!! Fast det gäller ju att dom e lite samarbetsvillig åxå när dom ska visa vad dom kan... och det e ju inte alltid en treåring är det... Hmm. Hoppas hon är på bra humör när det väl är dax!

Jag får väl återkomma senare och berätta hur bra eller dåligt det gick.

Nu e det snart lunchtajm... Chili con carne sen gårdagens middag är det som står på menyn idag! Vanna skulle åxå äta det igår hade jag tänkt, en lite mildare variant då förstås, men det var ingen hit. Tillslut så spydde hon... Tror det var "skalen" på vita bönorna som fastnade lite i svalget...! Tror hon får blodpudding idag, det gillar hon bättre. Då kan hon dessutom äta själv och det är ju roligt förstås!

Hörs senare! /U.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0