Natten som var.

Natten blev lugn.

Hon somnade som sagt redan innan halvåtta i gårkväll, sen sov hon som klubbad hela kvällen när vi tittade på fotbollsgalan. Vi satte in barnvakten på rummet hennes så kunde vi slappna av lite. Men hon sov så gott. Vaknade sedan vid elvatiden av att hon grinade och ropade på mamma, jaha då var det dax, tänkte jag men när jag kommer in på hennes rum, beredd på spyorgie så säger hon bara - Mamma, jag är kissnödig. Men du kan ju kissa i blöjan, säger jag. Nääää, jag vill kissa på toaletten.. och så börjar hon att grina! Jaha, tänkte jag då, hon är dålig i magen och måste bajja. så jag bär iväg henne på toan men det visade sej att hon var bara kissnödig... Hon var het som en kamin så hon fick lite Alvedon innan vi gick å la oss igen. Hon fick sova i våran säng. Sen har hon sovit mest hela natten, oroligt och gnissandes visserligen men ändå..!
I morse klockan sju ville hon ha välling. En hel flaska sög hon i sej, sen dess har vi varit vaken... Hon är inte riktigt fräsch i magen om jag säger så, för att inte gå in på några äckliga detaljer... Men det verkar inte bli nåt mer kräks iallafall, skönt!
Nu sitter hon och kollar in barnprogram och äter en clementin. Vanna ligger och sussar sin första lur för dagen och jag ska väl kanske ta och göra nån nytta här hemma, plocka i diskmaskinen och sätta igång en maskin med tvätt tillexempel....!

Hörs! /U.

Kommentarer
Postat av: Pia

Hej!
Sitter vid datorn och kollade runt lite. Kom på att jag skulle kika in på din blogg. Vilket jobb du lägger ner! Vilken kul idé att "göra" en blogg, istället för att skriva en anonym dagbok. Fina bilder. Nä nog om detta, nu MÅSTE jag gå och leka..:)
Vi ses på gympan ikväll.
/Pia

2007-11-13 @ 10:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0