Lite stress fredag.

Men bra ändå får man väl säga...

Inatt vid tre så vaknade Vanna. Gnällig och febrig.... Tyckte att hon hela tiden tog sej åt ena örat igårkväll så öroninflammation var det första jag tänkte. Så i morse ringde jag HC men dom tyckte jag kunde prova att behandla själv med Nezeril och Alvedon. Så det har vi gjort idag och hon har varit pigg å glad som vanligt så det kanske inte var nåt ändå... Vi får se hur det blir inatt.

I förmiddags for jag och Martina in till stan för att träffa Annica, en gammal barndomsvän som numera bor i Helsingborg och är väldigt mycket gravid... Så vi var bara tvungna att träffa henne nu när hon e hemmavid, å klappa på lilla, stora maggen...!!! Det är så mysigt med gravidmagar tycker jag... Kommer nog kanske inte att kunna nöja mej med två ändå..!;) Vi hade dom stora barnen med oss. Vi tog en fika på Wedan å sen skyndade vi oss uträtta diverse ärenden vi hade.

För klockan ett skulle vi träffas på F-huset här i byn för att börja laga maten till morgondagens bymiddag/pubkväll... Vi hann inte dit till utsatt tid naturligtvis men det gjorde inget, gick bra ändå. Vi ställde iordning alla bord och stolar och pyntade lite Hallowen... Det är det temat som gäller förstås i morgon. Införskaffade idag lite nya vampyrtänder å lite teatersmink, för det är en sån jag tänkte vara, vampyr alltså.... Är alltid det vid såna här tillställningar!

Sen kl. fem så hade jag å syster ordnat med en liten Hallowenfest för barnen här hemma hos oss. Nora och Saga hade fått varsin häxdress som dom var ivriga att få komma i..! Axel och Nils var bjudna, jämna par...=) Dom åt korv med bröd och sen fick dom gå i granngårdarna å "tigga" godis (som vi hade köpt och lämnat ut..!) Sen mulade dom godis å chips och sprang omkring tills dom blev övertrötta! En mycket lyckad kväll.
Jag och Martina tog åxå tillfället iakt å testade våra outfits tills i morgon... Kändes bra faktiskt, älskar maskerader! Ska ta å lägga ut nåra snygga bilder i morgon har jag tänkt, orkar inte nu.

Nu måste jag gå å se vad som händer på Idol.

Hörs! /U.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0