Julskivor

Från och med nu så ska jag bara lyssna på julskivor när jag ska lyssna på musik.

Finns det nåt mysigare än julskivor.... Soft, stämningsfull musik alltid med lite bjällerklang i bakgrunden. Just nu är det Celine Dions "These are special times" som hörs i högtalarna här hemma. Egentligen brukar jag ha första advent som gräns när det är tillåtet att börja spela julmusik men i år gör jag ett undantag, tror att det är den hittills perfekta vintern som har gjort att julkänslan infunnit sej så tidigt i år...!

Josh Grobans skiva "Noel" är åxå en jag kan rekommendera. Ingen man på denna jord har en röst som passar bättre till att sjunga jullåtar än just Han, tycker jag. Temat till "Polarexpressen" är en av dom vackraste låtar jag känner till.... Den är dock inte med på denna skivan som jag hade hoppats, synd! If you just believe, heter den iallafall.... Tror jag...!=)

Annars är D.D.E-s julskiva lite smårolig. Julmusik på norska... Kan det bli bättre..?!! Jo, det kan det... Jill johnssons julskiva är bättre... Även hon har en skön, "julig" röst som passar bra till ändamålet.

Annars är ju "Absolute X-mas" bra om man vill ha lite blandning på godbitarna...!!

Det var några tips från en julnörd som mej...

På återhörande. /U.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0