Jul...

Måndag igen....

Idag har det inte blivit så mycket gjort hittills kan jag säga. Saga kom hit på förmiddagen, hon ville leka med Nora medans Martina for iväg en sväng på Krokom för att uträtta några ärenden. Dom lekte jättebra. Sen satte jag på "Polarexpressen", världens mysigaste julfilm, tycker jag! Nora är ju lite rädd för tomten så hon törs inte se den utan att jag är med.
Tiden som vi har framför oss nu är den i särklass bästa på hela året. När det så sakteliga börjar närma sej advent och jul.... Jag är en riktig "älskarjulenmänniska"! I år ska jag definitivt göra ett "riktigt" pepparkakshus efter egna ritningar, inget fejk som man kan köpa i kartong på Ica. Nej, riktigt pilligt och jävligt ska det vara! I fjol gjorde jag inget, iddes väl inte riktigt, gravid och trött som man var. Men i år blir det... Måste bara se till att inga barn är i närheten, har en tendens till att kunna bli liiiite irriterad om det inte går riktigt som jag tänkt mej..!!!=)
Hade visst beställt nya julgardiner till vardagsrummet, som jag visst hade förträngt. Grejen är den att jag hade beställt dom så dom skulle passa till dom nya tapeterna.... Som vi inte ens har beställt än... för vi kom på att vi skulle vänta med hela den renoveringen.... Har ju lite klent med pengar just för tillfället. Men nu vete faan om vi inte får bita i det sura äpplet och göra det ändå! Jag vill ju använda dom nya gardinerna....!! Vi får väl se hur det blir.

Lägger in lite fina vinterbilder på ongan...

image180
Nora å Saga på "rattkälken", som gammelfolket säger...!!

image181
Vanna rödnäsa!

     
Nora...  In action!!

Nu gnäller Nora... Är lite orolig att hon håller på att bli sjuk eller nåt. Eller så är hon bara trött, hon är ovanligt gnällig idag tycker jag.
Jag får gå å mysa lite med henne nu när Vanna sover så får vi se om hon blir lite nöjdare... Eller om hon somnar kanske..!

Vi hörs! /U.

Kommentarer
Postat av: Kristina

ja det tåls att fundera på! Skulle vara mysigt att planera någon helg i Åkersjön också! Får se om jag dyker upp på onsdag, om det går bra för er? Kram!

2007-11-12 @ 14:48:32
URL: http://liam07.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0