Italienmiddag

Igår var det gympa igen. Kul som vanligt... Önskar bara att det vore en gång till i veckan, det vore perfekt. Springa två gånger och gympa två gånger.... Då skulle man nog bli ganska snygg om ett halvår eller så..!

Nora är fortfarande klen i magen. Hon äter dåligt men annars är hon ganska pigg faktiskt, ska försöka vara ute så mycket som möjligt idag, hon blir lite lätt grinig när vi bara är inne och jag tycker att hon ska vila... Fast igår lyckades jag få henne att ligga i soffan och vila (somna) i över en timma på eftermiddagen! Tyvärr så märktes det när hon skulle lägga sej för kvällen igår.... Tror inte hon somnade förrän vid halvtio!

I helgen ska jag vi träffa våra vänner Peter och Maria och äta middag... Utan barn! Dom senaste gångerna vi har ätit middag hos varandra så har det blivit lite lätt kaos med barnen som stojar och blivit missnöjda. Jag vet, så är det att ha barn och jag klagar inte men ibland är det skönt att bara ha lite "vuxentid" tillsammans med andra vuxna... Hmmm... Hur lät det där egentligen... Lite porrigt nästan..!! Men ni vet väl vad jag menar!=)
Nora ska följa med Martina, Saga och Simon till Åkersjön och Vanna ska få vara hos moffa under dagen, så hämtar vi hem henne på eftermiddan. Vi tänkte nämligen ta en heldag på stan åxå tillsammans... Kanske köpa några julklappar, gå och äta lunch och eventuellt dricka nån öl..!
Middagen ska vara lite på italienskt tema hade vi tänkt. 2004 i januari så var vi nämligen till Livigno tillsammans med Peter och Maria, på en skidresa. En otroligt, fantastisk upplevelse som jag gärna skulle vilja göra om! Vi hade med oss våran filmkamera, så vi har en ganska lång film som vi hade tänkt att kika på åxå på lördag... Ska bli så kul... Det var ju innan barnen så det ska bli spännande att se hur man såg ut då...! Vi har bara kollat på filmen en gång förut och det var ju strax efter att vi kommit hem från resan! Som sagt, spännande ska det bli!

Nu tror jag Vanna ska få sin gröt och sen går vi ut. Det är lite snö i luften idag... Men det är nog skönt ändå.

Vi hörs! /U.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0