Barnen sover, barnen sover i sitt....

Det är lite skönt faktiskt att Nora nu när hon inte är riktigt hundra procent frisk, gärna somnar en stund på soffan framför en film så här på eftermiddagen. Okej att det inte blir lika lätt att få henne i säng på kvällen, men det tar jag nästan.... Vanna sover ju fortfarande två gånger om dagen, en gång ute i vagnen på förmiddagen och en gång i sin säng på eftermiddagen så just precis nu så sover dom samtidigt! Det är tredje dagen det händer nu... Första dagen blev jag helt ställd, vad ska man passa på att göra när dom sover samtidigt...?! Slutade med att jag kikade på nåt gammalt avsnitt av  "Cityakuten". Detsamma gjorde jag igår. Nu sitter jag här.

Har nästan precis kommit in efter att varit ute och åkt snowracer. Vi bor ju på en kulle så vi har en perfekt liten pulkabacke alldeles utanför husknuten! Liten och liten förresten, det går bra nog fort när man åker ända upp ifrån... Och då måste mamma åxå åka med. Om liten Nora ska åka helt själv få hon än så länge bara åka halva backen... Nån hejd får det va på det roliga..!!

Ställde mej på vågen i förmiddags förresten. Har ju inte vägt mej på viktväktarna på snart tre veckor... Men det har gått jävligt bra ändå måste jag säga... 8,5 kilo har jag gått ner totalt nu, vore skoj om jag till på måndag (nästa vägning) har gått ner 9 för då får jag en till guldstjärna. Beror alldeles på hur duktig jag är i helgen. Det vore faan så mycket enklare att gå ner i vikt om det inte fanns några helger... Faan så mycket tråkigare åxå iochförsej..!!! För vad vore helgen om man inte fick äta och dricka något gott...?!! Har "syndat" våldsamt dom senaste två helgerna, ätit både chips och lite godis men det verkar ju som det gått bra ändå, har man väl börjat nedgången så är det som att det går lite av sej själv.... Tycker jag nu iallafall, bara för att jag blev positivt överraskad i förmiddags..!!=) Vi får se vad jag tycker om ytterligare en vecka... Det kan ju ändras!

Nä, nu ska jag ta och sätta mej ner en stund, äta en banan och läsa nya numret av "Runners World". Peter prenumererar på den tidningen, ganska intressant läsning faktiskt när man som jag försöker att komma igång med nån slags träning!

Ma höres! /U.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0