Vinterkräksjukshelvetet

Har vi som tur är inte hamnat i... ännu...!

 Men Martina med familj ligger och spyr just för tillfället. Skulle ju vara ganska typiskt om våran familj åxå drabbas nu precis till jul... Hoppas, hoppas att vi klarar oss! Känns som att detta dygn som kommer är det mest kritiska för oss, om vi blivit smittade av Martina så borde det ju bryta ut den närmsta tiden tycker jag. Än så länge känns det bra för mej åtminstone... Barnen sover lugnt i sina sängar, Peter med, förresten... Endast Ulrica är vaken..!

Nu på eftermiddagen/kvällen så har vi varit och firat lilla julafton hos Peters mormor och morfar. Komplett med julmat, tomte och julklappsutdelning... Hela kittet så att säga. Det var mysigt och väldigt gott med julskinka framförallt! Jag är nog en riktig tråkmåns... som tycker att skinkan är godast på julbordet..!
Var så kul att se hur Nora reagerade på tomten i år. Hon har alltid varit väldigt "orädd" för tomten, men i år var det lite annorlunda... Hon blev nog ganska så spänd och ville absolut inte gå fram till tomten för att hämta sina klappar. Vanna stirrade bra nog storögt på Mr. Red hon åxå... Men hon grinade bara nästan när vi satte henne i knät på han för att ta några bilder...! Hade inte den riktiga kameran med så det blev bara taget med Peters mobil, så jag vet inte vad det blev för kvalitet. Får se om jag kan lägga in nåra bilder i morgon kanske.

Såg på "Finding Neverland" nu i kväll förresten. Fan, vilken underbar film! Lääänge sen jag grinade så mycket till en film... Den berörde mej väldigt mycket faktiskt... Eller så var det kanske Johnny Depp som "berörde" mej mest...!!! Det låter jag vara osagt...=)

Nä, nu ska jag hoppa i säng och hoppas att vi får sova hela natten, hela familjen, utan spying.

Gonatt!

/U.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0