Tjorvnatt

I natt så har Vanna tjorvat ordentligt för första gången sen hon föddes, tror jag....

Vi har varit väääldigt bortskämda med barn som har sovit hela nätter från det att dom har varit bara någon månad, så en sån här natt känns nog extra jobbig för en lyxmamma som mej...!=)
Det började med att hon inte ville somna när hon ätit vällingen sin där efter kl. sju nån gång i gårkväll. Då tog Peter upp henne och hade henne i knät när han tittade på TV, då var hon så nöjd så! Sen försökte vi flera gånger att lägga henne i sin säng men hon blev som galen när vi la ner henne, helt otröstlig!! Detta höll på hela kvällen tills vi skulle gå och lägga oss, till saken hör åxå att även Nora var vaken hela kvällen för hon hade sovit på soffan en stund på eftermiddan, så hon kunde inte heller sova...! Så tillslut gick vi och la oss hela familjen i våran säng och släckte ner så det blev becksvart för att Vanna skulle förstå att det var sovtajm.... Men i helsicke hon gav sej, hon grinade snarare ännu mera! Klockan var närmare elva när Peter tog upp henne igen och gick till vardagsrummet och satte sej i soffan med henne. Vid halvtolv ungefär kom han tassande med en sovande liten trollunge på armen... Han la ner henne jätteförsiktigt och hon fortsatte faktiskt att sova..! Skööönt.

Så fick vi sova ända till klockan tre.

Då var det samma visa igen. Hon vaknade och skrek.... Jag skyndade mej att göra välling som hon raskt sög i sej och sen fortsatte hon att grina! När jag tog upp henne ur sängen så somnade hon i min famn, men så fort jag försökte lägga ner henne så vaknade hon och var "galen"!
Till sist gick jag med henne in till Noras rum så vi kunde lägga oss tillsammans i hennes säng, men så fort hon märkte vart vi var nånstans så blev hon jättepigg... Finns ju en hel del leksaker på Noras rum...! Så tillslut släppte jag ner henne på golvet så hon fick leka, hon hade jättekul... Inte jag..!

Så när hon höll på att stöka där på golvet så tog hon i rejält en gång.... Det nästan small till i blöjan... Och efter den urladdningen så blev hon som en annan unge. Hon nästan somnade när jag la henne på skötbordet för att byta den sprängfyllda blöjan, mycket baj var det!!!

Med en ny torr blöja la jag ner henne i sängen. Hon somnade på en minut ungefär. Klockan var fem.

Där ser man vad magen kan ställa till med! Vi fick en lång skön sovmorgon iallafall... Båda två sov till strax efter nio. Så jag ska inte klaga på sömnbrist!

Nu i eftermiddag så ska jag låna Martinas bil och blåsa in till stan. Måste börja handla lite julklappar och lite småpryttlar till Noras paketkalender.... Hon är ju så liten så han fattar nog inte att hon blivit "blåst" på tre paket redan...! Sen är det ju vägning åxå ikväll.

Vi hörs senare! /U.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0