Julkort

Jag börjar så smått att få lite ångest...

Vi bestämde oss nämligen för en tid sen att vi skulle strunta i att skicka julkort i år... Men nu när alla julkort börjar att dimpa ner i postlådan så skäms man nästan...! Knäppt va. Men jag kan ju passa på att önska alla er som läser detta, som jag förr om åren brukat ha skickat kort till, en god jul från Peter, Ulrica, Nora och Vanna och alla hundarna..!! Puh, nu känns det genast mycket bättre...!

Idag var Nora till tandläkaren för första gången. Jättespännande tyckte hon att det var... Hon var så duktig så, gapade jättestort så att tandsköterskan kom åt att titta överallt. Hon hade fina och rena tänder utan kariesangrepp... Skönt, med tanke på att hon är en liten godisråtta... Det är klart att vi försöker begränsa godisätandet till lördagar men den här tiden på året så blir det ju lite si och så ibland med det... Det kan jag erkänna. Hon har ju till exempel en chokladkalender hängandes på sitt rum, hur bra är det egentligen, att börja dagen med en chokladbit! Tur att det bara är jul en gång om året..!

Nu har jag kommit på vad det juligaste ljudet är åxå... Ljudet av nötter som knäcks, såklart! Det ljudet hör man inte så ofta annars, eller hur..!!

Nu ska jag gå och slänga Nora i säng.

Gokväll!
/U.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0