Glögg

Nu har jag precis kommit hem. Har varit på vinklubbsträff på F-huset.... Den här gången hade vi ingen middag utan vi hade glöggprovning. Ganska kul att testa alla dom här lite godare/dyrare glöggsorterna som man aldrig unnar till att köpa själv. När jag ska köpa glögg så blir det nästan alltid vanlig, traditionell Blossa vinglögg, eller om man ska lyxa till det ordentligt, Blossa starkvinsglögg...!!
Gott och mysigt var det iallafall, julmusik och en massa levande ljus förstås... Men jag känner nu att det kommer krypande en liten lätt huvudvärk.... Lite för många glöggsorter och lite för lite mat, tror jag. Kanske bäst att jag går och fixar värsta kvällsfikat..!!

Pappa var barnvakt förresten. Peter är på julfest med jobbet... Julbord skulle dom äta och så skulle dom ha lite karaoke och lite annat tyll... Säkert skitkul. Jag såg till att Vanna hade somnat innan jag stack iväg, så hade pappa bara en unge att bekymra sej om. Det gick bra, Nora tjorvade på i en timme bara, innan hon knoppade in och det är väldigt bra för att vara hon nuförtiden kan jag säga..!

Nä, nu måste jag äta nåt.

Gokväll! /U.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0