Fredag

Idag har vi vägt och mätt Vanna. 9800 gr. och 77cm. lyder hennes siffror nu.

Ikväll ska vi ett gäng på Salong Elliot. Bubbla och basta och kanske tillochmed sola lite solarium... Var typ hundra år sen jag gjorde det. Tacobuffé på det sen, och så lär man väl ska dricka en och annan öl kan jag misstänka....! Efter det drar vi väl ut i det vilda nattlivet på en fredag i Östersund....=) Har inte varit ut på väääldigt länge, så det ska bli lite kul i vilket fall!

Jag kan rekomendera alla att baka pepparkakshus iallafall.... Lukten som sprider sej i huset av av pepparkaka blandat med den söta kristyren är oslagbart den mest juliga man kan uppbringa, tycker jag då.
Jag hyser nån slags hatkärlek till att tillverka pepparkakshus.... Själva bakningen kan ju leda till gråa hår kan jag säga. Degen som fastnar antingen på kaveln eller på bordet... Sen när man ska föra över bitarna till plåten så är det alltid nåt som går sönder! Sen har vi ju allt det här kladdet med det smälta sockret som är hett utav bara helvete... Fast jag brände mej inte en endaste gång faktiskt! Det roligaste är ju att dekorera hela skapelsen iallafall... Fast då gäller det ju att få till den perfekta kristyren åxå. Inte för hård och inte för lös... Ja, det är ett jäkla bestyr!

Men som sagt, det luktar gott iallafall.

Ha en fortsatt trevlig fredag! /U.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Tack för en skit rolig för...fest höhö ;-) Sista halvtimmen var roligast, det gör vi snart om!! Kram!

2007-12-15 @ 11:48:26
URL: http://liam07.blogg.se
Postat av: leias morsa

klickade mig vidare från kristinas blogg... kan inte låta bli att tipsa om att kavla ut direkt på bakplåtspappret och skära ut formarna där direkt. Inget flyttande... för att sen finlirskära precis när kakan kommit ut... dagens husmorstips... :) tjolong...

2007-12-16 @ 23:43:04
Postat av: Ulrica

Smart... Tack för tipset! Får testa det, ska eventuellt göra nån liten stuga till. Om jag orkar...!=)

2007-12-17 @ 12:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0