En perfekt jul

Gårdagens julfirande var jättemysigt och helt perfekt enligt mej.

Skrev ett litet inlägg igår mitt på dagen men det blev nåt konstigt när det skulle publiceras... Det stog "inlägget är publicerat" men det var det inte, Så vi får se vad som händer när jag skicker detta... Då kanske det andra hänger på, vi får väl se..!

Ja, som jag skrev igår, så var vi ner på sjön och åkte skridskor på förmiddagen. Hade med oss lite glögg och bara myste på. Skönt att vara ute bara nån timme sådär.

Sen vid tre så kom allihopa. Mamma och Patrik, Maud, Kennet och Ingmarie, Ylva och Yvette. Vi drack en välkomstdrink samtidigt som vi sneglade lite på Kalle och förberedde för julmiddan...! Sen åt vi allt smaskigt på julbordet, mums... Peter hade ordnat sånghäften så det blev både snapsvisor och lite andra, vanliga visor och några julsånger! När vi var nöjda på maten så gick vi ut på en liten tipsrunda som Peter hade fixat... E han inte toppen min karl..?!! =) Tipsrundan avslutades nere vid sjön där han tänt marschaller och stog och bjöd på glögg! Det var så mysigt och jätteskönt att komma ut och gå en sväng sådär efter allt ätande.

När vi kom hem igen så blev det till att vänta in tomten. Klockan var väl nästan sju så Nora och Vanna började bli ganska trötta när han väl dök upp! Nora fick stora ögon förstås... Men hon blev inte riktigt lika spak som i fredags. Vi hade så otroligt mycket julklappar i år, så det tog en stund innan allt var färdigöppnat. Blev alldeles för mycket för Nora så vi har sparat några klappar som hon ska få öppna senare idag! Barnen fick så mycket fina kläder och grejer och jag fick åxå så mycket fint...!

Sen när det var överstökat så drack vi kaffe och fikade lite julkrus. Lite olika lekar hann vi åxå med innan alla tackade för sej och for hem.

Kort sagt var det en perfekt julafton. Den bästa på länge... Ingen jäkt och stress, allt kändes lugnt och fridfullt. Precis som det ska vara!

Senare idag så ska vi till pappa och Maidie på julmiddag. Blir lite julklappsöppning även där kan jag tro. Bilder lägger jag ut i morgon tror jag...

Ha en fortsatt god och glad jul!

/U.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0